Інформація для ДЕПУТАТІВ Меденицької селищної ради!
ОГОЛОШЕННЯ
Меденицька селищна рада звертає увагу депутатів Меденицької селищної ради VII та VIII скликання на терміни подання декларацій.
Щодо тих депутатів, які ЗАВЕРШУЮТЬ свою каденцію:
Так, депутати селищної ради, які припиняють діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, повинні подати декларацію за період, неохоплений раніше поданими деклараціями (декларацію перед звільненням) (частина друга статті 45 Закону України «Про запобігання корупції», підпункт «б» пункту 1 частини першої статті 3 цього закону).
Відповідно до статті 49 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» повноваження депутата ради починаються з моменту офіційного оголошення відповідною територіальною виборчою комісією на сесії ради рішення про підсумки виборів та визнання повноважень депутатів і рішення про підсумки виборів та визнання депутатів і закінчуються в день першої сесії ради нового скликання.
Відповідно, депутати селищної ради, які припиняють діяльність, пов’язану з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, за період, неохоплений раніше поданими деклараціями, не пізніше двадцяти робочих днів з дня відкриття першого засідання Меденицької селищної ради нового скликання.
Одночасно звертаємо увагу на обов’язок подати декларацію після звільнення (абзац другий частини другої статті 45 Закону). Таку декларацію, яка буде містити інформацію за весь минулий рік, необхідно подати наступного року після припинення повноважень, тобто до 1 квітня 2021 року.
Для НОВООБРАНИХ депутатів:
кандидат в депутати місцевої ради не є суб’єктом декларування і не повинен подавати декларацію до виборів та до отримання відповідних повноважень. Натомість суб’єктом подання декларації кандидата на посаду є лише особа, що вже обрана депутатом.
Особа, обрана депутатом Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутатом місцевої ради, сільським, селищним, міським головою, подає декларацію впродовж п’ятнадцяти календарних днів з дня набуття повноважень. Відповідне положення закріплене у тій же частині 3 статті 45 ЗУ «Про запобігання корупції».
Що є днем набуття повноважень?
Закон України «Про статус депутатів місцевих рад» у частині 2 статті 4 визначає, що повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано.
Отже, декларацію особі, обраній депутатом місцевої ради, необхідно подати протягом 15 календарних днів із дня відкриття першої сесії ради.
Який тип декларації необхідно подавати новопризначеним депутатам і за який період часу?
На сайті НАЗК необхідно обрати тип декларації «кандидата, що претендує на зайняття посади», оскільки на згаданій посаді вони ще не перебували.
Декларація кандидата, що претендує на зайняття посади, відповідно до частини 3 статті 45 Закону України «Про запобігання корупції» подається за минулий рік. Роз’ясненнями НАЗК від 13.02.2020 року № 1, щодо застосування окремих положень вищевказаного Закону стосовно заходів фінансового контролю, це означає, що така декларація охоплює минулий рік до обрання на посаду.
Тобто, новообрані депутати мають подати декларацію за 2019 рік, а саме, за період з 01.01.2019 року по 31.12.2019 року, враховуючи нові правила подачі декларацій, які набрати чинності із Законом України №140-ІХ від 02.10.2019 року.
Якщо з якихось причин Ви вже подали декларацію за минулий рік (тобто за період з 01.01.2019 року по 31.12.2019 року), повторно її подавати після оголошення результатів виборів та набуття повноважень не потрібно, оскільки відомості про Ваші доходи та видатки за минулий рік вже є у НАЗК.