ДОВІДКА про виконання бюджету Меденицької селищної ради за І квартал 2023 року
УПРАВЛІННЯ ФІНАНСІВ
МЕДЕНИЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ _________________________________________
82160 смт. Меденичі вул. Незалежності, 52 тел. 47-05-07
finviddil_33@ukr.net
25.04.23 р. № 96 Голові
Меденицької селищної ради
п. Михайлу ЖИВЧИНУ
ДОВІДКА
про виконання бюджету Меденицької селищної ради
за І квартал 2023 року
За І квартал 2023 року до селищного бюджету Меденицької селищної ради надійшло 39 367,3 тис. грн., що на 9308,5 тис. грн.більше уточненого плану за даний період і на 1414,0 тис. грн. менше ніж за аналогічний період 2022 року. З них до загального фонду надійшло 39 170,5 тис. грн., а саме:
1)податків та платежів на загальну суму 17 981,2 тис.грн. (при уточненому плані за період 8400,9 тис.грн.), що становить 214,04% виконання плану за вказаний період.
2)офіційних трансфертів – 21 189,2 тис. грн., з них:
-базової дотації із Державного бюджету одержано в сумі 10 331,1тис.грн., або 100% до уточнених призначень за І квартал 2023 року;
- в повному обсязі до планових показників профінансовано освітню субвенцію в сумі 10702,2 тис.грн.;
-субвенції з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету надійшло у сумі 18,0 тис.грн., що становить 66,7% до уточнених призначень за період (27,0 тис.грн.);
-субвенції з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції надійшло 137,9 тис.грн., що становить 87,1% виконання плану (при уточненому плані за період 158,4 тис.грн.).
Виконання плану за звітний період забезпечено в розрізі податків та зборів наступним чином.
Найбільшу питому вагу в складі доходів селищного бюджету займають надходження податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, які склали 7 439,9 тис.грн., це 191,6% виконання уточненого плану за період (3 883,0 тис.грн.).
Найбільшими платниками даного податку є: відділ освіти, культури, молоді та спорту Меденицької селищної ради – 1460,8 тис.грн., АТ «Укртрансгаз» - 1072,7 тис.грн., ТзОВ «Захід-Агро МХП» - 175,9 тис.грн., ТзОВ «Термопласт М» - 324,6 тис.грн., ПП «Галм’ясо» - 753,6 тис.грн.
Варто зазначити, що старостинськими округами не подана інформація в управління фінансів щодо платників податку на доходи фізичних осіб в розрізі працюючих працівників, які зареєстровані на території Меденицької територіальної громади (Верхньодорожівський, Волощанський, Довжанський, Опорівський, Літинський, Ролівський, Солонський).
Податку на майно протягом І кварталу 2023 року надійшло на загальну суму 2 229,3 тис.грн., що складає 173,7% виконання уточненого плану за період (1283,1 тис.грн.), або на 412,3 тис. грн. більше аналогічного періоду 2022 року. Зокрема даного податку надійшло у розрізі таких видів надходжень:
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості надійшов у розмірі 20,9 тис. грн., що на 17,7 тис. грн.. більше уточнених призначень або 635,3% виконання;
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості - 123,3 тис. грн., а це на 118,5 тис. грн.. більше призначень за період аналізу;
- податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості - 188,9 тис. грн., що на 68,9 тис. грн.. більше уточнених призначень або 157,4% виконання;
- земельний податок з юридичних осіб - 197,4 тис. грн., що на 146,4 тис. грн.. більше уточнених призначень або 387,0 % виконання;
- орендна плата з юридичних осіб - 1540,5 тис. грн., а це на 538,5 тис. грн. більше призначень за період аналізу, або 153,7% виконання плану за період;
- орендна плата з фізичних осіб - 162,5 тис. грн., що на 72,5 тис. грн.. більше уточнених призначень або 180,6 % виконання.
Акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів надійшло 127,9 тис.грн., що на 45,8 тис. грн.. більше уточнених призначень або 155,7% виконання плану за даний період. Порівнюючи із І кварталом 2022 року даний податок зріс на 18,4 тис. грн..
Єдиного податку надійшло на загальну суму 1823,4 тис.грн., що на 382,4 тис. грн. більше уточненого плану за період (126,5% виконання плану) або на 227,5 тис. грн.. більше аналогічного періоду 2022 року.
Аналізуючи надходження єдиного податку у розрізі видів, то:
- єдиного податку з юридичних осіб надійшло 129,3 тис. грн.., що на 114,3 тис. грн.. більше уточнених призначень за даний період або на 102,5 тис. грн. більше ніж у І кварталі 2022 року;
- єдиного податку з фізичних осіб - 1418,8 тис. грн., або на 317,9 тис. грн.. більше уточнених призначень за даний період і на 59,8 тис. грн.. аналогічного періоду 2022 року;
-єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників – 275,3 тис. грн., що на 49,7 тис. грн.. менше уточнених призначень за період або 84,7% виконання плану але на 65,2 тис. грн.. більше ніж у І кварталі 2022 року.
Надходження рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за І квартал 2023 року склало 169,8 тис.грн., що на 129,8 тис. грн.. більше уточнених призначень за період або 424,6% виконання плану і на 88,0 тис. грн. більше ніж у І кварталі 2022 року.
Рентної плати за користування надрами для видобування природного газу надійшло 5 119,7 тис.грн. при уточнених призначеннях 1419,1 тис.грн., що становить 360,8% виконання плану за період.
Однак порівнюючи надходження даного податку із аналогічним періодом 2022 року слід зазначити про значне його скорочення в сумі 3 298,9 тис. грн., внаслідок чого очікується недовиконання річного плану. Така ситуація пояснюється тим, що фактична ціна реалізації природного газу, з якої розраховується рентна плата на його видобуток в Україні, знизилась.
Вважаємо за доцільне головним розпорядникам коштів селищного бюджету вжити заходи щодо економії коштів. Для цього слід розробити заходи щодо економії бюджетних коштів у розрізі бюджетних програм, на суми і напрями визначені управлінням фінансів, і забезпечити їх виконання.
Найбільшими платниками даного податку у І кварталі 2023 року є: ТОВ «Горизонти» - 2046,0 тис.грн., АТ «Укргазвидобування» - 1823,6 тис.грн., ТОВ «ЗНС» - 975,3 тис.грн., ТОВ «Нафтогазрембуд-1» - 271,0 тис.грн., ДП «Західукргеологія» - 4,8 тис.грн.
Рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин протягом І кварталу 2023 року надійшло 268,8 тис.грн., що становить 28,2% виконання річного плану і на 33,6 тис. грн.. більше аналогічного періоду 2022 року.
Адміністративні збори та платежі надійшли до селищного бюджету у розмірі 65,6 тис. грн., що на 49,4 тис грн. більше уточнених призначень за даний період і на 45,9 тис. грн. більше першого кварталу 2022 року.
До спеціального фонду селищного бюджету за І квартал 2023 року зараховано 196,9 тис.грн., що становить 67,1 % виконання уточненого плану за даний період, або на 85,0 тис. грн. більше ніж за аналогічний період 2022 року, з яких: 25,9 тис. грн. – податкові надходження (172,8 % виконання уточненого плану), 70,9 тис. грн.. – неподаткові надходження (39,8% виконання плану), 99,9 тис. грн. – офіційні трансферти (100,0% виконання плану).
Основними платежами спеціального фонду є:
- екологічний податок, який надійшов у розмірі 25,9 тис. грн. (або 172,8% виконання плану за період), що на 6,5 тис. грн. більше ніж у І кварталі 2022 року;
- власні надходження бюджетних установ і організацій поступили в сумі 66,1 тис.грн. (або 37,1% до уточненого плану за даний період) в т.ч.:
-батьківська плата по садочках та по школах НВК, яка складає 60,6 тис.грн., при уточненому плані 170,0 тис.грн., що становить 35,6% виконання плану;
-плата за оренду майна бюджетних установ за даний період склала 5,6 тис.грн., що становить 67,5% ( при уточненому плані 8,3 тис.грн.);
- надходження від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю по будинках культури відсутні, при річних призначеннях 17,0 тис.грн. Також немає поступлень від музею у с. Довге при річному плані 3,0 тис. грн.
Надходження коштів пайової участі склали 4,8 тис.грн. від суб’єктів підприємницької діяльності.
Узагальнюючи дохідну частину селищного бюджету, слід зазначити, що у загальному обсязі доходів найбільшу питому вагу займають трансферти із державного та місцевого бюджетів (загальний і спеціальний фонд разом) – 54,0%, а податків і платежів загального фонду ̶ 45,6%, податкових надходжень спеціального фонду (екологічного податку) – 0,06%, власних надходжень бюджетних установ – 0,2%, інших надходжень – 0,14%.
Видатки селищного бюджету
Видатки селищного бюджету за І квартал 2023 року з трансфертами становили 28 448,4 тис. грн., що становить 83,9% виконання плану звітного періоду, або на 1322,1 тис. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. По загальному фонду виконання видатків становить 27866,6 тис. грн. (84,8% виконання плану, або на 740,3тис. грн. більше першого кварталу 2022 року), по інших коштах спеціального фонду – 581,9 тис. грн. (83,5 % виконання плану або на 581,9 тис. грн.. більше аналогічного періоду).
Видатки органів місцевого самоврядування склали 6 165,887 тис. грн., що становить 94,4 % уточнених призначень, з них: заробітна плата з нарахуваннями – 5 696,9 тис.грн., оплата за спожиті енергоносії – 261,1 тис. грн., інші видатки – 207,9 тис. грн..
На функціонування установ освіти протягом звітного періоду по загальному фонду скеровано 15 957,1 тис. грн, (з яких 6513,4 тис. грн. з місцевого бюджету) або 84,4 % до уточнених призначень за період аналізу. На виплату заробітної плати з нарахуваннями використано 15414,8 тис.грн., продукти харчування – 53,7 тис.грн., оплату за спожиті енергоносії – 1 161,6 тис. грн. На оплату послуг (крім комунальних) – 77,3 тис. грн., на придбання предметів та матеріалів скеровано 211,6 тис. грн.
У І кварталі 2023 року використано субвенцію із державного бюджету на забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсного центру на загальну суму 92,9 тис. грн.
На функціонування установ охорони здоров’я протягом звітного періоду скеровано 1156,5 тис. грн. (з них 574,6 тис. грн. по загальному фонді, по спеціальному - 581,9 тис. грн.) або 66,1 % до уточнених призначень.
Соціальний захист населення профінансовано в сумі 2 133,3 тис. грн., або 94,3 % уточнених призначень з них:
- соціальний захист жителів громади – 1481,5 тис. грн., а саме для забезпечення функціонування Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг»;
- інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення – 651,8 тис.грн., а саме для: надання матеріальної допомоги на лікування онкохворим – 170,0 тис. грн., матеріальної допомоги на поховання – 30,0 тис. грн., виплати воїнам інтернаціоналістам – 37,8 тис. грн., допомога сім’ям загиблих – 150,0 тис. грн., надання допомоги у разі стихійного лиха – 5,0 тис. грн., допомога жителям Меденицької ТГ за розпорядженням селищного голови – 235,0 тис. грн.; 24,0 тис. грн.. – придбання ритуальних товарів.
На функціонування установ культури спрямовано 847,8 тис. грн., що становить 75,2 % асигнувань звітного періоду. Видатки на заробітну плату працівникам 17 народних домів склали по загальному фонді 531,9 тис. грн., а працівникам 17 бібліотек – 255,1 тис. грн. На оплату енергоносіїв по установах культури за даний період використано 22,8 тис. грн.
На забезпечення діяльності місцевої пожежної охорони протягом І кварталу 2023 року скеровано 412,9 тис. грн., або 67,1 % планових призначень. З них на заробітну плату з нарахуваннями – 293,6 тис.грн., 119,0 тис.грн. спрямовано на придбання обладнання та інвентарю.
На організацію благоустрою населених пунктів по загальному фонді спрямовано 1660,6 тис. грн., або 93,2 % виконання плану, а саме на утримання КП «Меденицьке виробниче управління житлово-комунального господарства та побутового обслуговування населення» Меденицької селищної ради спрямовано 1014,1 тис. грн,, 646,5тис. грн. ̶ на забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють та надають житлово-комунальні послуги
Аналізуючи доходи даного КНП слід відмітити, що власні доходи підприємства становлять лише 4,2 % загального обсягу надходжень.
Варто зазначити, що відповідно до статті 24 Господарського кодексу України, комунальні підприємства – це госпрозрахункові установи, діяльність яких заснована на самоокупності та самофінансуванні. Вони утворюються органом місцевого самоврядування, діють на основі комунальної власності територіальної громади та здійснюють виробничу і комерційну діяльність з метою одержання прибутку.
Місцева рада може прийняти рішення щодо спрямування коштів місцевого бюджету виключно на поповнення статутного капіталу підприємства з метою інвестування і необоротні активи (ст. 71 ГКУ).
Витрати, пов’язані із утриманням комунального підприємства (витрати на оплату праці, комунальних послуг, сплата податків тощо), здійснюються за рахунок коштів, одержаних в результаті його господарської діяльності.
Тож враховуючи вищенаведене, комунальному підприємству слід затвердити детальний план свого розвитку з метою належного його функціонування відповідно до вимог чинного законодавства.
Щодо видатків бюджету розвитку, то за І квартал 2023 року на капітальні видатки витрачено 581,9 тис. грн., а саме на «Капітальний ремонт частини прибудинкової території КНП Меденицька лікарня Меденицької селищної ради».
В умовах постійного росту цін на енергоносії, які споживаються бюджетними установами Меденицької територіальної громади, розпорядниками коштів протягом І кварталу 2023 року не виділено коштів по заходах із енергозбереження.
Узагальнюючи вищенаведене, слід зазначити, що із загального обсягу видатків селищного бюджету на заробітну плату із нарахуваннями скеровано 80,3 %, енергоносії – 5,0%, продукти харчування – 0,2%, поточні трансферти органам державного управління – 7,9%, капітальні видатки – 2,0%, інші поточні видатки – 4,6%.
Начальник управління фінансів Віталій ПЕРХУН