Меденицька селищна рада
Львівська область, Дрогобицький район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

ДОВІДКА   про виконання бюджету Меденицької селищної ради за І квартал 2023 року

Дата: 19.05.2023 15:46
Кількість переглядів: 148

 

 

 

УПРАВЛІННЯ ФІНАНСІВ

МЕДЕНИЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ _________________________________________

82160 смт. Меденичі  вул. Незалежності, 52   тел. 47-05-07

finviddil_33@ukr.net

 

25.04.23 р.    №  96                                                              Голові

Меденицької селищної ради

п. Михайлу ЖИВЧИНУ

                                                   

ДОВІДКА

про виконання бюджету Меденицької селищної ради

за І квартал 2023 року

 

За  І квартал 2023 року  до селищного бюджету Меденицької  селищної ради  надійшло 39 367,3 тис. грн., що на 9308,5 тис. грн.більше уточненого плану за даний період і на 1414,0 тис. грн. менше ніж за аналогічний період 2022 року. З них до загального фонду надійшло 39 170,5 тис. грн., а саме:

1)податків та платежів на загальну суму 17 981,2 тис.грн. (при уточненому плані за період 8400,9 тис.грн.), що становить 214,04% виконання плану за вказаний період.

2)офіційних трансфертів – 21 189,2 тис. грн., з них:

 -базової дотації із Державного бюджету одержано в сумі  10 331,1тис.грн., або 100%  до уточнених призначень за І квартал 2023 року;

- в повному обсязі до планових показників  профінансовано освітню субвенцію в сумі 10702,2 тис.грн.;

-субвенції з місцевого бюджету на надання державної підтримки особам з особливими освітніми потребами за рахунок відповідної субвенції з державного бюджету надійшло у сумі 18,0 тис.грн., що становить 66,7% до  уточнених призначень за період (27,0 тис.грн.);

-субвенції з місцевого бюджету на здійснення переданих видатків у сфері освіти за рахунок коштів освітньої субвенції надійшло 137,9 тис.грн., що становить 87,1% виконання плану (при уточненому плані за період 158,4 тис.грн.).

Виконання плану за звітний період забезпечено в розрізі податків та зборів наступним чином.

Найбільшу питому вагу в складі доходів селищного бюджету займають надходження податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати, які склали  7 439,9 тис.грн., це 191,6% виконання уточненого плану за період (3 883,0 тис.грн.).

Найбільшими платниками даного податку є: відділ освіти, культури, молоді та спорту Меденицької селищної ради – 1460,8 тис.грн., АТ «Укртрансгаз» - 1072,7 тис.грн.,   ТзОВ «Захід-Агро МХП» - 175,9 тис.грн., ТзОВ «Термопласт М» - 324,6 тис.грн., ПП «Галм’ясо» - 753,6 тис.грн.

Варто зазначити, що старостинськими округами не подана інформація в управління фінансів щодо платників податку на доходи фізичних осіб в розрізі працюючих працівників, які зареєстровані на території Меденицької територіальної громади (Верхньодорожівський, Волощанський, Довжанський, Опорівський,  Літинський,   Ролівський,  Солонський).

Податку на майно протягом І кварталу 2023 року надійшло на загальну суму 2 229,3 тис.грн., що складає 173,7% виконання уточненого плану за період (1283,1 тис.грн.), або на 412,3 тис. грн. більше аналогічного періоду 2022 року. Зокрема даного податку надійшло у розрізі таких видів надходжень:

  • податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів житлової нерухомості надійшов у розмірі 20,9 тис. грн., що на 17,7 тис. грн.. більше уточнених призначень або 635,3% виконання;
  • податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений фізичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості  - 123,3 тис. грн., а це на 118,5 тис. грн.. більше призначень за період аналізу;
  • податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, сплачений юридичними особами, які є власниками об`єктів нежитлової нерухомості  - 188,9 тис. грн., що на 68,9 тис. грн.. більше уточнених призначень або 157,4% виконання;
  • земельний податок з юридичних осіб  - 197,4 тис. грн., що на 146,4 тис. грн.. більше уточнених призначень або 387,0 % виконання;
  • орендна плата з юридичних осіб  - 1540,5 тис. грн., а це на 538,5 тис. грн. більше призначень за період аналізу, або 153,7% виконання плану за період;
  • орендна плата з фізичних осіб  - 162,5 тис. грн., що на 72,5 тис. грн.. більше уточнених призначень або 180,6 % виконання.

 

Акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних  товарів надійшло 127,9 тис.грн., що на 45,8 тис. грн.. більше уточнених призначень або 155,7% виконання плану за даний період. Порівнюючи із І кварталом 2022 року даний податок зріс на 18,4 тис. грн..

Єдиного податку надійшло на загальну суму 1823,4 тис.грн., що на 382,4 тис. грн. більше уточненого плану за період (126,5% виконання плану)  або на 227,5 тис. грн.. більше аналогічного періоду 2022 року.

Аналізуючи надходження єдиного податку у розрізі видів, то:

- єдиного податку з юридичних осіб надійшло 129,3 тис. грн.., що на 114,3 тис. грн.. більше уточнених призначень за даний період або на 102,5 тис. грн. більше ніж у І кварталі 2022 року;

- єдиного податку з фізичних осіб  - 1418,8 тис. грн., або на 317,9 тис. грн.. більше уточнених призначень за даний період і на 59,8 тис. грн.. аналогічного періоду 2022 року;

-єдиного податку з сільськогосподарських товаровиробників – 275,3 тис. грн., що на 49,7 тис. грн.. менше уточнених призначень за період або 84,7% виконання плану але на 65,2 тис. грн.. більше ніж у І кварталі 2022 року.

Надходження рентної плати за спеціальне використання лісових ресурсів за І квартал 2023 року склало 169,8 тис.грн., що на 129,8 тис. грн.. більше уточнених призначень за період або 424,6% виконання плану і на 88,0 тис. грн. більше ніж у І кварталі 2022 року.

Рентної плати за користування надрами для видобування природного газу надійшло 5 119,7 тис.грн. при уточнених призначеннях 1419,1 тис.грн., що становить 360,8% виконання плану за період.

Однак порівнюючи надходження даного податку із аналогічним періодом 2022 року слід зазначити про значне його скорочення в сумі 3 298,9 тис. грн., внаслідок чого очікується недовиконання річного плану. Така ситуація пояснюється тим, що фактична ціна реалізації природного газу, з якої розраховується рентна плата на його видобуток в Україні, знизилась.

Вважаємо за доцільне головним розпорядникам коштів селищного бюджету вжити заходи щодо економії коштів. Для цього слід розробити заходи щодо економії бюджетних коштів у розрізі бюджетних програм, на суми і напрями визначені управлінням фінансів, і забезпечити їх виконання.

Найбільшими платниками даного податку у І кварталі 2023 року є: ТОВ «Горизонти» - 2046,0 тис.грн., АТ «Укргазвидобування» - 1823,6 тис.грн.,   ТОВ «ЗНС» - 975,3 тис.грн., ТОВ «Нафтогазрембуд-1» - 271,0 тис.грн., ДП «Західукргеологія» - 4,8 тис.грн.

Рентної плати за користування надрами в цілях, не пов’язаних з видобуванням корисних копалин протягом  І кварталу 2023 року  надійшло  268,8 тис.грн., що становить  28,2% виконання річного плану і на 33,6 тис. грн.. більше аналогічного періоду 2022 року.

Адміністративні збори та платежі надійшли до селищного бюджету у розмірі 65,6 тис. грн., що на 49,4 тис грн. більше уточнених призначень за даний період і на 45,9 тис. грн. більше першого кварталу 2022 року.

 

До спеціального фонду селищного бюджету за І квартал 2023 року зараховано  196,9 тис.грн., що становить 67,1 % виконання уточненого плану за даний період, або на 85,0 тис. грн. більше ніж за аналогічний період 2022 року, з яких: 25,9 тис. грн. – податкові надходження (172,8 % виконання уточненого плану), 70,9 тис. грн.. – неподаткові надходження (39,8% виконання плану), 99,9 тис. грн. – офіційні трансферти (100,0% виконання плану).

Основними платежами спеціального фонду є:

- екологічний податок, який надійшов у розмірі 25,9 тис. грн. (або 172,8% виконання плану за період), що на 6,5 тис. грн. більше ніж у І кварталі 2022 року;

- власні надходження бюджетних установ і організацій поступили в сумі 66,1 тис.грн. (або 37,1% до уточненого плану за даний період) в т.ч.:

-батьківська плата по садочках та по школах НВК, яка складає 60,6 тис.грн., при уточненому плані 170,0 тис.грн., що становить 35,6% виконання плану; 

-плата за оренду майна бюджетних  установ за даний період  склала  5,6 тис.грн., що становить 67,5% ( при уточненому плані 8,3 тис.грн.);

  • надходження від плати за послуги, що надаються бюджетними установами згідно з їх основною діяльністю по будинках культури відсутні, при річних призначеннях 17,0 тис.грн. Також немає поступлень від музею у с. Довге при річному плані 3,0 тис. грн.

Надходження коштів пайової участі склали 4,8 тис.грн. від суб’єктів підприємницької діяльності.

 

Узагальнюючи дохідну частину селищного бюджету, слід зазначити, що у загальному обсязі доходів найбільшу питому вагу займають трансферти із державного та місцевого бюджетів (загальний і спеціальний фонд разом) – 54,0%, а податків і платежів загального фонду  ̶  45,6%, податкових надходжень спеціального фонду (екологічного податку) – 0,06%, власних надходжень бюджетних установ – 0,2%, інших надходжень – 0,14%.

 

 

Видатки селищного бюджету

 

Видатки селищного бюджету за І квартал  2023 року з трансфертами становили 28 448,4 тис. грн., що становить 83,9% виконання плану звітного періоду, або на 1322,1 тис. грн. більше, ніж за аналогічний період минулого року. По загальному фонду виконання видатків становить 27866,6 тис. грн. (84,8% виконання плану, або на 740,3тис. грн. більше першого кварталу 2022 року), по інших коштах спеціального фонду581,9 тис. грн. (83,5 % виконання плану або на 581,9 тис. грн.. більше аналогічного періоду).

 

Видатки органів місцевого самоврядування  склали  6 165,887 тис. грн., що становить 94,4 % уточнених  призначень, з них:  заробітна плата з нарахуваннями – 5 696,9 тис.грн., оплата за спожиті енергоносії – 261,1 тис. грн., інші видатки – 207,9 тис. грн..

 

На функціонування установ освіти протягом звітного періоду по загальному фонду  скеровано 15 957,1 тис. грн, (з яких  6513,4 тис. грн. з місцевого  бюджету) або 84,4 % до уточнених призначень за період аналізу. На виплату заробітної плати з нарахуваннями використано 15414,8 тис.грн., продукти харчування – 53,7 тис.грн., оплату за спожиті енергоносії – 1 161,6 тис. грн. На оплату послуг (крім комунальних) – 77,3 тис. грн., на придбання предметів та матеріалів скеровано 211,6 тис. грн.

У І кварталі 2023 року використано субвенцію  із державного бюджету на забезпечення діяльності інклюзивно-ресурсного центру на загальну суму  92,9 тис. грн.

 

На функціонування установ охорони здоров’я протягом звітного періоду скеровано 1156,5 тис. грн. (з них 574,6 тис. грн. по загальному фонді, по спеціальному  - 581,9 тис. грн.) або 66,1 % до уточнених призначень.

 

Соціальний захист населення  профінансовано в сумі  2 133,3 тис. грн., або 94,3 % уточнених призначень з них:

  • соціальний захист жителів громади – 1481,5 тис. грн., а саме для забезпечення функціонування Комунальної установи «Центр надання соціальних послуг»;
  • інші заходи у сфері соціального захисту і соціального забезпечення – 651,8 тис.грн., а саме для: надання матеріальної допомоги на лікування онкохворим – 170,0 тис. грн., матеріальної допомоги на поховання – 30,0 тис. грн., виплати воїнам інтернаціоналістам – 37,8 тис. грн., допомога сім’ям загиблих – 150,0 тис. грн., надання допомоги у разі стихійного лиха – 5,0 тис. грн., допомога жителям Меденицької ТГ за розпорядженням селищного голови – 235,0 тис. грн.; 24,0 тис. грн.. – придбання ритуальних товарів.

 

На функціонування установ культури спрямовано 847,8 тис. грн., що становить 75,2 % асигнувань звітного періоду. Видатки на заробітну плату працівникам 17 народних домів  склали по загальному фонді 531,9 тис. грн., а працівникам 17 бібліотек – 255,1 тис. грн. На оплату енергоносіїв по установах культури за даний період використано  22,8 тис. грн.

 

На забезпечення діяльності місцевої пожежної охорони протягом І кварталу 2023 року скеровано 412,9 тис. грн., або 67,1 % планових призначень. З них на заробітну плату з нарахуваннями – 293,6 тис.грн., 119,0 тис.грн. спрямовано на придбання обладнання та інвентарю.

 

На організацію благоустрою населених пунктів по загальному фонді спрямовано 1660,6 тис. грн., або 93,2 % виконання плану, а саме на утримання КП «Меденицьке виробниче управління житлово-комунального господарства та побутового обслуговування населення» Меденицької селищної ради спрямовано 1014,1 тис. грн,,  646,5тис. грн.  ̶  на забезпечення функціонування підприємств, установ та організацій, що виробляють та надають житлово-комунальні послуги

Аналізуючи доходи даного КНП слід відмітити, що власні доходи підприємства становлять  лише 4,2 % загального обсягу надходжень.

Варто зазначити, що відповідно до  статті 24 Господарського кодексу України, комунальні підприємства – це госпрозрахункові установи, діяльність яких заснована на самоокупності та самофінансуванні. Вони утворюються органом місцевого самоврядування, діють на основі комунальної власності територіальної громади та здійснюють виробничу і комерційну діяльність з метою одержання прибутку.

Місцева рада може прийняти рішення щодо спрямування коштів місцевого бюджету виключно на поповнення статутного капіталу підприємства з метою інвестування і необоротні активи (ст. 71 ГКУ).

Витрати, пов’язані із утриманням комунального підприємства (витрати на оплату праці, комунальних послуг, сплата податків тощо), здійснюються за рахунок коштів, одержаних в результаті його господарської діяльності.

Тож враховуючи вищенаведене, комунальному підприємству слід затвердити детальний план свого розвитку з метою належного його функціонування відповідно до вимог  чинного законодавства.

 

Щодо видатків бюджету розвитку, то за І квартал 2023 року на капітальні видатки витрачено 581,9 тис. грн., а саме  на «Капітальний ремонт частини прибудинкової території КНП Меденицька лікарня Меденицької селищної ради».

В умовах постійного росту цін на енергоносії, які споживаються бюджетними установами Меденицької територіальної громади, розпорядниками коштів протягом І кварталу 2023 року не виділено коштів по заходах із енергозбереження.

Узагальнюючи вищенаведене, слід зазначити, що із загального обсягу видатків селищного бюджету на заробітну плату із нарахуваннями скеровано  80,3 %, енергоносії – 5,0%, продукти харчування – 0,2%, поточні трансферти органам державного управління – 7,9%, капітальні видатки – 2,0%, інші поточні видатки – 4,6%.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Начальник управління фінансів                                Віталій ПЕРХУН


« повернутися

Код для вставки на сайт

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь