Меденицька селищна рада
Львівська область, Дрогобицький район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Аналітичний звіт за результатами містобудівного моніторингу територій населених пунктів Меденицької селищної ради Львівської області у 2022 році

Дата: 07.07.2023 19:21
Кількість переглядів: 724

Заходи містобудівного моніторингу Меденицької селищної ради Львівської області проведено відповідно до вимог статті 23 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» в порядку, визначеному наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 01.09.2011 № 170 (у редакції наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 14.12.2021 № 333) (далі - Порядок).

Відділом містобудування та архітектури управління розвитку територій та інфраструктури Дрогобицької районної державної адміністрації визначено об’єктами містобудівного моніторингу генеральні плани населених пунктів, а саме: смт.Меденичі, с.Верхній Дорожів, с.Волоща, с.Вороблевичі, с.Грушів, с.Далява, с.Летня, с.Літиня, с.Опори, с.Ролів, с.Солонсько.

Інформування громадськості щодо початку підготовки аналітичного звіту проведено шляхом опублікування повідомлення на офіційному веб-сайті Меденицької селищної ради 03.07.2023 року за посиланням https://medenycka-gromada.gov.ua, Прийом пропозицій громадськості проведено в період з 05.07.2023р. до 14.07.2023р. Пропозицій від громадськості щодо необхідності здійснення моніторингу окремих об’єктів містобудування у Меденицьку селищну раду Львівської області не надходило.

 

РОЗДІЛ 1. Топографічний моніторинг 1.1. Здійснення оновлення баз топографічних даних (оновлення топографічної основи території)

До складу Меденицької селищної ради Львівської області входить 18 населених пунктів (смт.Меденичі – адміністративний центр, с.Верхній Дорожів, с.Волоща, с.Вороблевичі, с.Городківка, с.Грушів, с.Далява, с.Довге, с.Зади, с.Коросниця, с.Летня, с.Літиня, с.Опори, с.Рівне, с.Ріпчиці, с.Ролів, с.Солонсько, с.Тинів ).

 Загальна площа громади – 293,5 км.кв., кількість населення – 18927чол.

Генеральний план смт.Меденичі розроблений на топографічній основі в масштабі 1:5000, виконаний ФОП Лопушанський у 2017 р. Дані файли зберігаються на паперових та електронних носіях в цифровій формі, а також у сканованому варіанті формату JPG.

 Генеральний план с.Верхній Дорожів, розроблений на топографічній основі в масштабі 1:5000, виконаний фотомеханічним методом Республіканським проектним інститутом "Укрземпроект" у 1967р. Дані файли зберігається у паперовій та електронній формі.

 Генеральний план с.Волоща виконаний фотомеханічним методом Республіканським проектним інститутом "Укрземпроект" у 1967р. Дані файли зберігається у паперовій та електронній формі.

 Генеральний план с.Вороблевичі розроблений на топографічній основі в масштабі 1:5000, виконаний фотомеханічним методом Республіканським проектним інститутом "Укрземпроект" у 1967р. Дані файли зберігається у паперовій та електронній формі.

Генеральний планн с.Грушів розроблений на топографічній основі в масштабі 1:5000, виконаний фотомеханічним методом Республіканським проектним інститутом "Укрземпроект" у 1967р. Дані файли зберігається у паперовій та електронній формі.

 Генеральний план с.Солонсько розроблений на топографічній основі в масштабі 1:5000, виконаний комунальним підприємством  Львівської обласної ради "Центр просторового розвитку" у 2015 р. Дані файли зберігаються у паперовій формі, а також у сканованому варіанті формату JPG.

Генеральний план с.Далява розроблений на топографічній основі в масштабі 1:5000, виконаний комунальним підприємством  Львівської обласної ради "Центр просторового розвитку" у 2015 р. Дані файли зберігаються у паперовій формі, а також у сканованому варіанті формату JPG.

Генеральний план с.Опори  розроблений на топографічній основі в масштабі 1:5000, виконаний комунальним підприємством Львівської обласної ради "Центр просторового розвитку" у 2015 р. Дані файли зберігаються у паперовій формі, а також у сканованому варіанті формату JPG.

Генеральний план с.Летня  розроблений на топографічній основі в масштабі 1:5000, виконаний комунальним підприємством Львівської обласної ради "Центр просторового розвитку" у 2014 р. Дані файли зберігаються у паперовій формі, а також у сканованому варіанті формату JPG.

 Матеріали вищевказаних топографічних планів населених пунктів Меденицької селищної ради Львівської області виконані згідно вимог діючого законодавства на момент їх розроблення. На сьогоднішній день існує потреба в розробленні топографічних планів на ті населені пункти, генеральні плани яких були розроблені в 60-80-хх роках.

 

1.2. Результат моніторингу змін на місцевості, що створюють необхідність оновлення баз топографічних даних

Основними змінами на місцевості, які обґрунтовують необхідність оновлення баз топографічних даних є:

 · забудова території у місцях, які не відображені у наявних топографічних матеріалах;

· зміна контурів земельних ділянок лісового і сільськогосподарського використання;

· переведення растрових даних на цифрові носії у відповідних державних та регіональних стандартах з прив’язкою до державної системи координат УСК-2000;

 · розроблення картографо-геодезичної основи на всю територію територіальної громади відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 01.09.2021 р. № 926 «Про затвердження Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації».

 

РОЗДІЛ ІІ. Моніторинг навколишнього середовища 2.1.

Результати моніторингу стану довкілля, узагальнення обсягів природно-ресурсного потенціалу, рівня та умов його використання. У межах населених пунктів Меденицької селищної ради Львівської області джерела забруднення, які б створювали небезпеку для довкілля, відсутні.

В геоморфологічному відношенні територія смт.Меденичі відноситься до низькогірно-горбистого рельєфу (структурно-ерозійне низькогір'я) крайових хребтів. Рельєф має м'які обриси, схили виположені. 

Ґрунти дерново-підзолисті й бурі лісові, дернові, по долинах річок – дерново-буроземні. Ліс. фонд складає 47 тис. га (39 % тер. р-ну): дуб (33 % пл. лісів), бук (23 %), ялина (16 %).

Клімат  селища помірно континентальний  з м'якою  зимою і теплим  літом. Середня температура становить −4 °C у січні і +18 °C у червні. Найгарячіші місяці — липень  і  серпень  з середньомісячною температурою близько +22 °C; найхолодніший — січень. Річні суми опадів коливаються в межах 600—800 мм. Більшість опадів припадає на теплий період. Селище належить до вологої помірно-теплої акрокліматичної зони; суттєвий вплив на клімат має його розташування в передгір'ї  Карпат. Для селища характерна висока вологість повітря (взимку — 70-80 %, влітку — 85 %) і понижений атмосферний тиск (725—745 мм ртутного стовпчика).

Водні ресурси

Досліджуваний район в геоструктурному відношенні відноситься до нижньої час­тини моноклінального схилу. Область підпитки, укладених в ньому напірних водонос­них горизонтів, знаходиться на південно-західній околиці Руської платформи, де основ­ні водоємні комплекси крейдяних, третинних і четвертинних порід виходять на поверх­ню. Всі ці горизонти досліджені на територіях Меденицької селищної  ради з 1952 по 1963р.р.

Перший водоносний горизонт - горизонт прісних вод - приурочений до четвер­тинних піщано-глинистих відкладень, що мають потужність близько 8м. Нижнім водоупором є в одних місцях глини верхнього тортона, в інших-глини нижнього сармата.

Запаси четвертинного водоносного горизонту поповнюються переважно за раху­нок атмосферних опадів і частково води корінних порід верхнетортонских відкладень. Ґрунтові води зазвичай представляють собою суміш гідрокарбонатно-кальцієвих вод з сульфатними кальцієво-магнієвими водами.

Загальна кількість солей в них становить 0,8-1,2г/л.

Другий водоносний горизонт, званий горизонтом сірководневих вод, пов'язаний з відкладеннями верхнього тортона. Водомісткими породами є кавернозні тріщинуваті Ратинські вапняки і кристалічні гіпси, що залягають в інтервалі глибин від 0,5м до 50м. Середній питомий дебіт становить 101,3м3/добу.

Рівень підземних вод зафіксовано на глибині 2,0 - 2,7м нижче поверхні землі.

За хімічним складом вода сірководнева сульфатно-кальцієва з мінералізацією від 2 до 21г/л. Вміст сірководню збільшується в міру поглиблення свердловин: в 2-К з 5,1мг/л до 57,8мг/л, досягаючи 90-95мг/л в 4-К. Наявність карбонатів в цій воді свідчить про змішування її в вищезалягаючому пласті з прісними інфільтраційними водами чет­вертинних відкладень. Швидке відновлення рівня і великий дебіт свідчать про початко­ву потужність розкритого водоносного горизонту мінеральних вод і дуже інтенсивної щільності водоносних вапняків верхнього тортона.

Третій водоносний горизонт - найбільш інтенсивний в практичному відношенні - горизонт напірних прісних вод причетний до товщі відкладень нижнього тортона і верх­нього крейдового шару. Водоємними породами є дрібнозернисті кварцеві піски і тріщи­нуваті дрібнозернисті пісковики, що залягають на глибинах 47 - 155м. Статичний рівень встановлюється на глибинах від 0 до 13м від поверхні землі.

Наведені дані позволяють зробити висновок, що даний горизонт прісних напірних вод має значну потужність.

Потужність шару торфу становить від 0,2 до 3,5м. За потужністю торф на ділян­ках розподіляється по різному. Для прикладу, на ділянці 1 потужність торфу в східній частині становить 3,0 - 3,5м, у центральній частині - 1,5 - 2,5м і 0,5 - 1,5м, по краях діля­нки - 0,4м, вмістимість води в торфі - 76 - 80%.

 

2.2. Моніторинг характеристик природної та техногенної безпеки.

 Моніторинг характеристик природної та техногенної безпеки на території Меденицької селищної ради Львівської області виконує Головне управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Львівській області, відповідно до затвердженого переліку потенційно небезпечних об’єктів та відповідних паспортів цих об’єктів. Головною метою моніторингу є збір, обробка та зберігання інформації про параметри стану потенційно небезпечних об’єктів для прогнозування загроз і динаміки зміни стану об’єктів під впливом природних, техногенних та інших факторів. Узагальнена інформація про моніторинг характеристик природної та техногенної безпеки концентрується у заступника голови Меденицької селищної ради Львівської області відповідно до функціональних обов’язків.

 

2.3. Моніторинг екологічного та санітарно-гігієнічного стану земель, водного та повітряного басейнів, рівнів шумового, електромагнітного та радіаційного забруднення.

 На території Меденицької селищної ради та прилеглих до селища сільських населених пунктах наявні санітарно-гігієнічні, інженерно-геологічні і планувальні фактори, які створюють незадовільні умови для проживання населення та певні обмеження для містобудівного розвитку міста та сіл. В межах населених пунктів громади розташовані об’єкти виробництва, комунального господарства, інженерної та транспортної інфраструктури, в санітарно-захисних зонах (СЗЗ) від яких розташована житлова і громадська забудова. Офіційні дані про викиди в атмосферне повітря і показники забруднення в селищі та сільських населених пунктах відсутні. Основними потенційними джерелами забруднення повітряного басейну на території громади є підприємства і об’єкти, від яких не дотримані відстані до територій населених пунктів. Для захисту і оздоровлення повітряного басейну генпланами населених пунктів передбачається:

· впорядкування планувальної структури та функціонального зонування території;

· заходи щодо заборони спалювання листя;

· виключення шкідливих викидів з виробничих об`єктів та озеленення їх санітарних зон;

 · організований збір та вивезення ТПВ.

Основним джерелом забруднення ґрунтів на території сільських населених пунктів є проведення утилізації побутових відходів на присадибних ділянках та наявність поглинаючих ям у дворових туалетах, сечозбірниках та гноєсховищах. Крім цього, уздовж автодоріг ґрунти забруднюються осідаючими шкідливими речовинами з вихлопних газів автотранспорту. Основним джерелом забруднення ґрунтів смт.Меденичі є відсутність планово-регулярної санітарної очистки території селища, відсутність системи централізованої каналізації та відсутність організованого водовідведення дощових вод.

Для захисту ґрунтів від забруднення пропонується:

· проводити планово-регулярну санітарну очистку всієї території територіальної громади з утилізацією відходів на полігоні твердих побутових відходів;

· впровадити централізовану систему каналізації у всіх населених пунктах;

 · будівництво доріг з твердим покриттям та організованим водовідведенням;

· закриття діючих кладовищ, які розташовані серед існуючої забудови в селах, де недотримано санітарно-захисну зону.

Щодо водного басейну на території Меденицької селищної ради, моніторингом встановлено основні фактори забруднення, а саме:

· недотримання водоохоронних зон та прибережних захисних смуг для річок та струмків, згідно вимог Водного кодексу;

· недосконалість централізованої системи каналізації з організацією каналізаційних очисних споруд глибокої біологічної очистки;

· неорганізоване відведення дощових і талих вод з території забудови селища, з очищенням їх перед скидом в річку;

· забруднення дощових вод від паливно-мастильних речовин автотранспорту.

 

2.7. Моніторинг стану здоров’я населення та впливу навколишнього природного середовища на здоров’я населення.

Моніторинг стану здоров’я населення на території Меденицької селищної ради здійснюється закладами охорони здоров'я, які розташовані на території громади. В цілому стан навколишнього середовища на території населених пунктів Меденицької селищної ради Львівської області можна характеризувати як задовільний. Об'єкти природно-заповідного фонду (ПЗФ) в зоні впливу планованої діяльності відсутні. Значного негативного впливу під час планованої діяльності на компоненти навколишнього середовища та здоров’я населення не передбачається.

 

2.8. Моніторинг наслідків реалізованих рішень містобудівної документації для довкілля, у тому числі, для здоров’я населення.

 Шкідливого впливу від реалізованих містобудівних рішень, передбачені генеральними планами населених пунктів Меденицької селищної ради, на довкілля та здоров’я населення не спостерігалося.

 

РОЗДІЛ ІІІ. Моніторинг використання землі

3.1. Моніторинг динаміки функціонального використання земель

Відповідно до положень генеральних планів населених пунктів територію Меденицької селищної ради умовно розділено на наступні функціональні зони:

· Житлова (сельбищна),

· Промислова (виробнича),

· Сільськогосподарська,

· Зелена,

· Транспортна.

Окремого розділу – плану зонування території у складі генеральних планів не розроблялося. У динаміці функціонального використання території можна виділити тенденцію зростання житлової зони, за рахунок розширення меж смт.Меденичі та інших населених пунктів. У цих зонах формуються квартали садибної забудови на земельних ділянках розміром у межах встановлених норм, від 0,5 га до 0,25 га. У сільських населених пунктах переважає виключно садибне житлове будівництво. Аналіз наявних територіальних ресурсів показав, що в існуючих межах більшості сіл громади є достатня кількість вільних земель для подальшого розвитку, що дасть змогу задовільнити попит на земельні ділянки для будівництва житла мешканців, а також залучити інвесторів для будівництва кварталів садибного житла. В промисловій зоні селища земельні ділянки використовуються відповідно до цільового призначення. В сільських населених пунктах промислові території передбачені на господарських дворах та відповідають функціональному використанню. До земель сільськогосподарської зони належать земельні ділянки з цільовим призначенням для товарного сільськогосподарського виробництва та введення особистого селянського господарства. Дані ділянки є приватною власністю громадян, фермерських господарств та незначна їх частина є комунальною власністю селищної ради. До зеленої зони включені лісові угіддя, які на даний час становлять приблизно 37% території громади та які обслуговує ДЛГП "ГАЛСІЛЬЛІС". Також наявний природно рекреаційний потенціал (ліси, річки та озера), туристичний потенціал (памятки місцевої архітектури, зоопарк, фестиваль меду).

 Зелені насадження загального користування створюються також за рахунок посадки дерев та кущів вздовж існуючих та проектованих вулиць.

 

3.2. Моніторинг додаткових потреб у територіях різного функціонального призначення

Генеральними планами смт.Меденичі, с.Летня, с.Солонське, с.Далява, с.Опори визначені основні напрями розвитку населених пунктів, враховано всі потреби, наявні на даний час та чітко розподілені всі функціональні зони. Дані населені пункти детально збалансовані та не потребують додаткового виділення територій під забудову, оскільки наявна територія під житлове будівництво повністю не освоєна. Оскільки генплани с.Грушів, с.Верхній Дорожів, с.Ролів, с.Волоща, с.Вороблевичі розроблені у 60-80-ті роки, то на сьогоднішній день функціональні зони не відповідають містобудівним вимогам сьогодення, тому їх неможливо повністю реалізувати.

 

3.3. Моніторинг надання у власність та користування земельних ділянок під будівництво

Загальна кількість ділянок, на які оформлено право власності, становить близько 60% від усіх земельних ділянок у межах генеральних планів населених пунктів. На даний час триває процес оформлення права власності на землю, які використовуються власниками, і які ще не використали своє право на таке оформлення. Проте в 2022 році, в умовах воєнного стану, цей процес тимчасово призупинений. Земельні ділянки під лісовими угіддями передані у користування підприємствам, які їх обслуговують відповідно до вимог Лісового кодексу. Також. частково оформлено право власності або користування на земельні ділянки під автомобільними дорогами загального користування. Крім цього, здійснюється обстеження водних об’єктів та проводиться інвентаризація земель територіальної громади в електронній системі програмного забезпечення. Після введення воєнного стану на території України, передача земельних ділянок у приватну власність для різного цільового призначення Меденицькою селищною радою Львівською області не надавалась.

 

3.4. Відповідність земельних ділянок, що відводиться, та об’єктів, що будуються, функціональному зонуванню території

Всі земельні ділянки, що відводяться для містобудівних потреб, а також об’єкти, що будуються, відповідають функціональному зонуванню території. Будівельні паспорти на забудову земельних ділянок та містобудівні умови і обмеження видані відповідно до цільового призначення землі та відповідають положенням генеральних планів населених пунктів Меденицької селищної ради. Узагальнена інформація про моніторинг використання землі концентрується у відділі земельних відносин Меденицької селищної ради Львівської області, який є відповідальним за даний напрямок діяльності селищної ради та який залучено до підготовки даного розділу.

 

РОЗДІЛ IV. Моніторинг забудови.

4.1. Моніторинг надання містобудівних умов та обмежень

 Інформацію щодо кількості виданих містобудівних умов та обмежень відділом містобудування та архітектури управління розвитку територій та інфраструктури Дрогобицької районної державної адміністрації подано в табличній формі згідно додатку 1 до Звіту. Містобудівні умови та обмеження, другі їх примірники, видані до 2020 року, зберігаються у архіві районного відділу з питань містобудування та архітектури. Заяви на видачу містобудівних умов і обмежень надійшли через кабінет громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису. Нерозглянутих заяв з питань видачі містобудівних умов і обмежень немає. Усі містобудівні умови і обмеження створені та видані за допомогою єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

 

 4.2. Моніторинг надання будівельних паспортів забудови земельної ділянки Інформацію щодо кількості виданих будівельних паспортів на забудову земельних ділянок відділом містобудування та архітектури управління розвитку територій та інфраструктури Дрогобицької районної державної адміністрації подано в табличній формі згідно додатку 1 до Звіту. Будівельні паспорти забудови земельних ділянок, другі їх примірники, видані до 2022 року, зберігаються у архіві районного відділу з питань містобудування та архітектури. Заяви на видачу будівельних паспортів забудови земельних ділянок поступили особисто від громадян та через кабінет громадянина на diia.gov.ua за допомогою електронного підпису. Не розглянутих заяв з питань видачі будівельних паспортів забудови земельних ділянок немає. Усі будівельні паспорти забудови земельних ділянок створені та видані за допомогою єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

 

4.3. Моніторинг надання технічних умов

Моніторинг щодо надання технічних умов з підключення до електромереж та мережі газопостачання виконується відповідними суб’єктами господарювання, а саме: АТ «Львівгаз» Дрогобицьке відділення та Південний РЕМ в м.Дрогобичі. Водопостачання та каналізація на території Меденицької ОТГ здійснюється децентралізованим способом.

 

4.4. Моніторинг дозвільних документів у галузі будівництва

У структурі Меденицької селищної ради Львівської області та й у структурі Дрогобицької районної державної адміністрації не утворено окремих підрозділів, до повноважень яких входить реєстрація, видача та моніторинг дозвільних документів у галузі будівництва.

 

 

 

 

РОЗДІЛ 5. Моніторинг демографічної ситуації та розселення

5.1 Моніторинг розвитку системи розселення, квартирного обліку за кількістю та складом родин, забезпеченості житлом

 Станом на 01 січня 2022 населення Меденицької територіальної громади становить 18927 мешканців, з них: · смт.Меденичі – 3475 · с.Летня – 2697 · с.Коросниця – 144 · с.Рівне – 200 · с.Ролів – 919 · с.Верхній Дорожів – 1599 · с.Вороблевичі – 2600 ·         с.Ріпчиці – 642 · с.Грушів – 2187 · с.Тинів– 472 · с.Зади – 50 · с.Літиня – 913 ·            с.Городківка – 173 · с.Солонське – 812 · с.Далява – 371 · с.Волоща – 1250 · с.Опори – 1151. · с.Довге – 634.

Смт. Меденичі є адміністративним центром Меденицької територіальної громади. Житловий фонд складається з житлових будинків садибного типу, які є приватною власністю мешканців та багатоквартирних житлових будинків. Житловий фонд інших сільських населених пунктів складається з житлових будинків садибного типу, які є приватною власністю мешканців. Станом на 01 січня 2022 року на території Меденицької селищної ради налічувалось 1118 садибних будинків та 12 квартир 2-5 поверхи. По національному складу - більшість жителів українці, також певний відсоток поляків, які історично проживають на даній території.

 

5.2. Моніторинг узагальнених результатів встановлення кількості та структури, природного та механічного руху, сальдо міграції, зайнятості населення, рівня освіти та професійної кваліфікації економічно активного населення

 Загалом демографічний фактор селища Меденичі можна віднести до чинника, що сприятиме розвитку селища. Основними пріоритетами та цільовими показниками демографічного розвитку території сіл та метою формування повноцінного життєвого середовища є покращення соціальних умов проживання населення, зростання добробуту населення. За оцінкою вікової структури в селищі Меденичі спостерігається на даний час ситуація за часткою дітей до 16 років та населення працездатного віку, яка характеризується перевищенням частки дітей над часткою осіб старших вікових груп. За оцінкою вікової структури в селах спостерігається не зовсім сприятлива на даний час ситуація за часткою населення працездатного віку, що свідчить про постаріння населення і тенденцію збільшення трудового навантаження на працюючих. Основними причинами міграції є низькі заробітні плати, високий відсоток безробіття, та воєнний стан, які стимулюють населення на виїзд за кордон. При умові покращення загальноекономічної ситуації, можливі зміни в економічній та соціальній сфері позитивно вплинуть на формування трудових ресурсів, ринку праці і зайнятості населення.

 

5.3. Моніторинг балансу трудових ресурсів, існуючої та прогнозованої галузевої структури господарського комплексу на місцевому рівні за чисельністю зайнятих в абсолютних та відносних показниках, абсолютний і прогнозований рівень безробіття.

На даний час трудові ресурси Меденич становлять приблизно 1709 осіб (49,9%), з них понад 1150 (33,5%) зайнято в суспільному виробництві (виробнича–26,2% і невиробнича сфера-7,3%). Значна частина населення працездатного віку, близько 500 осіб, зайнята в мережі переробної, будівельної та харчової продукції на підприємствах і організаціях ближніх міст Дрогобича, Трускавця, Львова та в інших населених пунктах і біля 6,7% зайнята в індивідуальному господарстві, в домашньому господарстві. Зайнятість населення Меденич в суспільному виробництві складає приблизно 33,5 % від чисельності трудових ресурсів. Аналіз трудової структури населення і його зайнятості свідчить про наявність трудових ресурсів, які не використовуються. Надлишковий трудовий потенціал є фактором, що сприяє розвитку підприємництва, виробничої діяльності та обслуговування в селищі. Трудові ресурси в сільських населених пунктах зайняті переважно на об’єктах виробництва в найближчих містах. Великий відсоток населення працює на об’єктах підприємницької діяльності та соціальній сфері. У зв’язку з високим рівнем безробіття багато сільського населення працює на підприємствах за кордоном. Узагальнена інформація про моніторинг демографічної ситуації та розселення концентрується у відділі організації надання адміністративних послуг та відділі соціального захисту населення Меденицької селищної ради Львівської області, які є відповідальними за даний напрямок діяльності селищної ради.

 

РОЗДІЛ 6. Моніторинг соціально-економічної діяльності

6.1. Моніторинг поточних та прогнозованих параметрів розвитку економіки

Поточними параметрами розвитку економіки Меденицької селищної ради Львівської області є доходи бюджету, а саме: доходи від податків і зборів, неоподатковані доходи, субвенції та дотації, які надходять від найбільших роботодавців, платників податків, оренди землі, акцизного податку та інше. На території Меденицької селищної ради проводять господарську діяльність підприємства, організації, приватні підприємці та фізичні особи з якими укладено договори оренди землі, об’єкти культурно-соціальної сфери, рекреації та туризму, які в комплексі створюють на території Меденицької селищної ради Львівської області потужний соціально-економічної потенціал та, в певній мірі, забезпечують основні потреби мешканців громади. Економічний розвиток Меденицької територіальної громади в перспективі значною мірою залежатиме від стартових умов, тобто, від нинішнього стану містоутворюючого комплексу із економічним і технічним потенціалом, а також територіальної організації. Разом з тим, у найближчій перспективі відбуватиметься становлення і розвиток малого підприємництва, що вимагає впровадження цілеспрямованої політики по його підтримці шляхом реалізації взаємопов’язаних заходів щодо забезпечення сприятливих правових та організаційних умов для ефективного розвитку. Подальший економічний розвиток та забезпечення повної та продуктивної зайнятості населення (з поетапною ліквідацією безробіття) – необхідні умови для нормального функціонування громади.

 

6.2. Моніторинг виконання заходів стратегій регіонального розвитку програм економічного і соціального розвитку територій

Моніторинг виконання заходів стратегіям регіонального розвитку не здійснювався. Проте, здійснюється моніторинг щодо виконання заходів за принципами єдності управління, персональної відповідальності, прозорості та поточної координації дій. Адміністрування процесу розвитку здійснюється виконавчим комітетом та відповідними структурними підрозділами Меденицької селищної ради. Моніторинг і оцінювання будуть здійснюватися на етапі закупівель, після виконання окремих комплексів робіт при будівництві чи реконструкції будівель і доріг, реалізації коштів виділених на виконання окремих заходів і після завершення запланованого завдання/заходу. Результати моніторингу і оцінювання будуть оприлюднюватись на засіданнях виконавчого комітету і сесіях Меденицької селищної ради (ОТГ). Узагальнена інформація концентрується у фінансовому управлінні та відділі архітектури, економіки та житлово-комунального господарства Меденицької селищної ради Львівської області, які є відповідальними за даний напрямок діяльності селищної ради.

 

6.3. Моніторинг структури та потужностей виробничого комплексу та ділової активності

 Основу селищної бази Меденич та інших населених пунктів складає виробничий комплекс, який представляють промислові підприємства переробної, легкої, деревообробної та харчової галузей. Найбільшими промисловими підприємствами є: ТзОВ «Термопласт», ТзОВ «Фасад-Захід», ТзОВ «Двері України» - виробники метало- пластикових дверей та вікон, ТзОВ «Солонське», МПП «ЕРЛ» - виробництво цегляних та бетонних виробів, ФОП «Вовк» - хлібобулочні вироби, С/Г ТзОВ «Літинське», ТОВ «Ак-Україна» - с/г господарство, АТ «Львівгаз», АТ «Укргазвидобування», АТ «Укртрансгаз», Дрогобицька райспоживспілка, Меденицьке СТ Дрогобицького РСС, зоопарк «Лімпопо».

Також на території Меденицької територіальної громади ведуть свою діяльність 113 закладів торгівлі сфери послуг та інші заклади підприємницької діяльності та дрібні виробники, Укрпошта, Нова пошта, Ощадбанк та ін.

 

6.4. Моніторинг структури оздоровчо-рекреаційного та туристичного потенціалу

На околицях Меденицької територіальної громади знаходиться музей у с.Довге ім. Євгена Осередчука. Там можна заглибитися в історично минулий час, де можна ознайомитись із старовинними речами та знаряддям праці. Також в с. Верхній Дорожів знаходиться садиба шефа УПА генерала Дмитра Грицая. На фасаді якої встановлено меморіальну дошку-барельєф з написом «В цьому будинку 1.4.1907р. народився Дмитро Грицай генерал Перебийніс шеф УПА». Перед с.Солонське знаходиться привабливий лісовий масив Солонська дача, а в урочищі Діброва на окраїні лісового масиву поряд із дорогою що сполучає села Вороблевичі та Літиню росте Багатолітній Дуб, там можна подихати свіжим повітрям, помилуватися природою та розпалити багаття. Також не можна оминути Грушівську святиню, яку кожного року відвідують тисячі мирян. Туристи мають можливість побачити балкон на якому було з’явлення Матері Божої та набрати цілющої води з кринички, котра розміщена безпосередньо у храмі, побувати на Хресній Дорозі  де похилив голову Понтій Пилат і де кожна з чотирнадцяти стацій розповідає ту правдиву історію, яка відбулася дві тисячі років тому. На території адміністративно-громадської забудови коледжу та зоопарку в смт. Меденичі є можливість закладення нових парків та скверів, які сприятимуть збереженню природних ресурсів та окультуренню їх надалі.

 

6.5.Моніторинг науково-дослідних, дослідно-експериментальних, впроваджувальних, інформаційних, проектних організацій, закладів вищої освіти

На території Меденицької селищної ради Львівської області науково-дослідні, дослідно-експериментальні, впроваджувальні, інформаційні, проектні організації та заклади вищої освіти відсутні.

 

 6.6. Моніторинг інвестиційної привабливості території

Меденицьку територіальну громаду можна вважати потенційно привабливою для інвестування у розвиток об’єктів виробництва з відновленням підприємств радіоелектроніки, легкої промисловості, агропромислового комплексу, інвестування у відновлювану енергетику та розміщенням нових об’єктів підприємницької діяльності, комерційних закладів обслуговування. Крім того, враховуючи наявність автодоріг      Т-14-02 та Т-14-16 очікується привабливість для інвесторів, що вкладатимуть кошти в будівництво об’єктів придорожнього сервісу і логістики.

 

РОЗДІЛ 7. Моніторинг просторових зв'язків та транспортної мобільності

7.1. Моніторинг узагальнених обсягів та напрямів сталих виробничих, трудових, культурно-побутових, рекреаційних взаємозв’язків із суміжними адміністративно-територіальними одиницями (територіальними громадами). Представницьким органом громади є Меденицька селищна рада. Меденицька селищна територіальна громада—розташована у Дрогобицькому районі Львівської області з адміністративним центром в смт. Меденичі, яке розташоване на відстані 50 км від обласного центру – м. Львова та 20 км від районного центру – м. Дрогобича. Територія Меденицької територіальної громади Львівської області межує із Миколаївською, Стрийською, Дрогобицькою, Новокалинівською, Рудківською, Комарнівською територіальними громадами, з якими має зручний транспортний зв'язок. Через смт.Меденичі проходять автомобільні дороги територіального значення Т-14-16 Львів – Пустомити – Меденичі та Т-14-02 Східниця – Пісочна, по яких здійснюються транспортні зв’язки із містами Львів, Дрогобич, Трускавець, Миколаїв та іншими  населеними пунктами України та сусідніх держав. Також транспортні зв’язки Меденицької ТГ із іншими містами здійснюється по автомобільних шляхах обласного значення Калинів-Дубляни-Волоща.

 

7.2. Моніторинг зв’язності територій та транспортної доступності місць розселення та об’єктів інфраструктури

 Транспортна забезпеченість з місць розселення до об’єктів інфраструктури здійснюються автомобільним, пасажирським та індивідуальним транспортом. Зв’язок між населеними пунктами району відбувається по мережі автомобільних доріг. Через селище Меденичі проходять основні автобусні маршрути: Львів–Східниця, Львів–Трускавець, Львів-Дрогобич та інші. Через с. Волоща проходить автодорога О141407 Калинів-Дубляни-Волоща. До інших населених пунктів проходять районні автомобільні дороги або дороги загального користування комунальної власності Меденицької селищної ради.

 

7.3. Моніторинг рівня безпеки дорожнього руху, наявності заторових явищ на вулицях і дорогах

 В основному, рух на дорогах Меденицької громади можна вважати безпечним, оскільки головні дороги, які проходять через населені пункти мають асфальтоване дорожнє покриття, заторові явища на вулицях і дорогах не спостерігаються. Дорожні знаки та дорожня розмітка встановлені на вулицях з інтенсивним рухом, також у відведених місцях облаштовано стоянки та зупинки громадського транспорту. У окремих місцях на головних вулицях смт.Меденич, с.Грушів, с.Довге встановлено камери відеонагляду. Населені пункти обладнані вуличним освітленням. Інші дороги комунальної власності потребують виконання поточних та капітальних ремонтів та встановлення відповідної дорожньої розмітки і дорожніх знаків. Вулична мережа та вуличний простір частково забезпечені засобами безбар’єрності.

 

 

 7.4. Моніторинг співвідношення використання різних видів транспорту для здійснення різних типів переміщень (аналіз modal split)

Для переміщення населення на території громади використовуються різні види транспортну, основними з яких є приватний автомобільний транспорт, та завдяки вигідному транспортному розташуванню громади, автобусні маршрути.

 

РОЗДІЛ 8. Моніторинг інфраструктури

8.1. Моніторинг транспортної інфраструктури, а саме: об’єктів залізничного, автомобільного, водного, повітряного транспорту, в тому числі громадського транспорту, зовнішнього транспорту, вулично-дорожньої мережі

Автомобільний транспорт займає провідну роль у внутрішніх і зовнішніх зв’язках громади. Сполучення з обласним центром та іншими районними центрами здійснюється приватними перевізниками. Транспортне сполучення забезпечує доступність до районного та обласного центрів. В середині Меденицької селищої ради Львівської області транспортне сполучення є з майже усіма селами громади, однак, багато труднощів виникало із забезпеченням безперебійного руху пасажирського транспорту с. Коросниця та Рівне. Це, головним чином, пов’язано з тим, що стан автомобільної дороги О141804 «Стрий-Меденичі» був у вкрай незадовільному стані, що унеможливлювало безпечний рух автотранспорту. Відрізок дороги Меденичі-Летня, Вороблевичі-Рихтичі – відремонтовано, відрізок тротуару по вул. Грушевського смт.Меденичі завершено. У цілому по громаді мережа доріг загального користування забезпечує транспортне сполучення між населеними пунктами. Територію громади перетинають автомобільні дороги, з яких головною є Львів-Дрогобич. Загальна протяжність автомобільних доріг місцевого значення загального користування, що знаходяться на території Меденицької ТГ становить 151,226 км. з яких 14,929 км. (9,87%) з твердим покриттям. З них: бетонні-0,3км; асфальтовані-13,129км; чорне шосе-1,5км. Крім того, є мережа інших доріг в населених пунктах та між ними, більшість з яких цілком чи частково з перехідним покриттям-136,297км., з них біле шосе-100,012км; грунтові-36,285км. Одним з найважливіших завдань об’єднаної громади є покращення стану дорожнього покриття, як у межах населених пунктів так і поза ними. Мережа автомобільних доріг потребує капітального ремонту – 35км.. Щороку проводиться ямковий ремонт доріг, але ці заходи не можуть в повній мірі вирішити проблему. Залізничний, повітряний та водний транспорт на території громади не застосовується.

 

 8.2. Моніторинг розвитку інженерної інфраструктури, в тому числі, систем розподілу, зокрема, водопостачання, водовідведення, передачі/розподілу електричної енергії, транспортування/розподілу природного газу, систем теплопостачання та зв’язку

 Після затвердження генеральних планів населених пунктів Меденицької селищної ради змін у інженерній інфраструктурі, зокрема, у водопостачанні, каналізації, газопостачанні та електропостачанні, не відбувалося. В даний час в смт.Меденичі централізованого водопостачання немає. Частина населення забезпечується водою децентралізовано, від поодиноких свердловин та з малодебітних шахтних колодязів. Об’єкти обслуговування населення (школа, садок, лікарня) забезпечуються водою децентралізовано, по аналогу житлових утворень. В даний час в смт.Меденичі централізованої каналізації немає. Населення забудови користується септиками та дворовими вбиральнями з вигрібними водонепроникними ямами. Рідкі нечистоти утилізовуються на присадибних ділянках.

На даний час у сільських населених пунктах централізована система водопостачання та каналізації відсутня, населення використовує воду для питних і побутових потреб з малодебітних шахтних колодязів або свердловин. Населення сіл користується дворовими вбиральнями з вигребами непроникного типу. Електропостачання об’єктів комунально-побутового призначення та житлових будинків здійснюється по існуючих ЛЕП від електромережі Південний РЕМ ПрАТ «Львівобленерго». На даний час газопостачання  населених пунктів Меденицької ОТГ здійснюється  АТ «Львівгаз» Дрогобицьке відділення, від газопроводу середнього  тиску,  що йде від ГРС Грушів – ГРС Опори-кільце ”, а саме с.Верхній Дорожів, с.Волоща, с,Вороблевичі, с.Городківка, с.Грушів, с.Довге, с.Зади, с.Коросниця, с.Летня, с.Літиня, смт.Меденичі, с.Опори, с.Рівне, Ріпчиці, с.Ролів, с.Солонське, с.Тинів., по системі двох тисків: середнього та низького. Газопроводи середнього тиску прокладені 117814км., розподільні газопроводи низького тиску 124301км., ГРП налічується 16 шт., ШГРП-41шт., КБРТ-426шт.

Газопостачання с.Далява здійснюється з ГРС Вигода-Дрогобич (Нитка Дрогобич)  де експлуатуються розподільні газопроводи середнього тиску-2516км., та розподільні газопроводи низького тиску6862км., ГРП-1шт., ШГРП-1ШТ.

В селах застосовується 1-но ступенева система тиску: середнього тиску. Газопроводи середнього тиску прокладені до садибної забудови та інших споживачів, на вводі до споживача встановлені індивідуальні редуктори. Природнім газом забезпечені майже всі населені пункти громади, крім вул. Польової в с. Летня, на даний час здійснюється проект газифікації даної вулиці. Житлові будинки квартирної та садибної забудови, окремі громадські споруди використовують індивідуальне опалення – конвекторне, водяне від водонагрівачів та малогабаритних котлів, частково пічне, на газовому паливі. Теплопостачання громадських та виробничих будівель - від вбудованих, прибудованих опалювальних котелень. Телефонні абоненти громади підключені до автоматичної телефонної станції (АТС), яка знаходиться в будівлі «Укртелекому» по вул. Незалежності 25. Населені пункти громади забезпечується також мобільним зв’язком, покриття якого поширюється на всю територію громади. На даний час, радіозв’язок є менш популярним та використовуваним видом зв’язку, оскільки масштабного поширення набуває інтернет-зв'язок, яким забезпечені всі населені пункти громади. До складу громади входять 17 сіл (Меденичі,   Летня,   Коросниця,   Рівне, Опори,   Верхній   Дорожів,   Волоща,   Вороблевичі   Грушів   Тинів   Зади   Довге    Літиня   Городківка   Ріпчиці   Ролів   Солонське,    Далява) та смт Меденичі як адміністративний центр.

Згідно районного планування території Львівської області (Київ, 2009), територія Дрогобицького району в тому числі, смт.Меденичі входять до складу Прикарпатської системи розселення Львівської області з центром у м.Дрогобич.

В існуючій системі розселення області та району смт.Меденичі виконує роль місцевого центра (центрального населенного пункту), що здійснює повсякденні послуги. На території селища функціонує ряд основних об'єктів соціально-культурного обслуговування повсякденного та періодичного попиту - органи управління і зв’язку, освітні (ліцей, школа, садочок) і лікувальний заклади (лікарня з поліклінікою), культурно-освітні заклади (бібліотеки), підприємства торгівлі та громадського харчування та інші.

8.3. Моніторинг розвитку в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці (території територіальної громади) загальнодержавної, регіональної та місцевої інфраструктури

 Роботи щодо розвитку загальнодержавної та регіональної інфраструктури на території громади не проводилися, крім капітального ремонту дороги Т1402 Пісочна-Меденичі-Трускавець. В смт.Меденичі функціонує комунальне підприємство «Меденицьке виробниче управління житлово-комунального господарства та побутового обслуговування населення», яке здійснює догляд за зеленими насадженнями та благоустроєм територіальної громади.

 

 8.4. Моніторинг стану житлового фонду, об’єктів обслуговування та комунального господарства

Існуючий житловий фонд смт.Меденичі складає 135,6 тис. м² загальної площі (1118 садибних будинків та 12 квартир). Середня площа одного садибного будинку складає 120,7 м2 а квартири 58,3 м2. Середня житлова забезпеченість загальною площею становить 39,6 м2 на одну особу.

По матеріалу стін переважають будівлі з цегли. Житловий фонд Летнянського старостинського округу (с.Летня, с.Рівне, с.Коросниця) складає 62232м² загальної площі (946 садибних житлових будинків, 2 двохквартирних житлових будинки).

Житловий фонд Ролівського старостинського округу (с.Ролів) складає 21811 м2 (330 садибних будинків, 53 незаселені житлові будинки).

Житловий фонд Довжанського старостинського округу (с.Довге) складає 17877 м 2 (224 садибних житлових будинків). Більшість будинків в селі – капітальні.

Житловий фонд Верхньодорожівського старостинського округу (с.Верхній Дорожів) складає 38973 м² загальної площі (669 садибних будинків).

Житловий фонд Вороблевицького старостинського округу (с.Вороблевичі) складає 49321 м² загальної площі (719 садибних будинків).

Житловий фонд Ріпчицького старостинського округу (с.Ріпчиці) складає 20650 м² загальної площі (291 садибних будинків), незаселені-73

Житловий фонд Грушівського старостинського округу (с.Грушів, с.Тинів, с.Зади) складає 68413 м² загальної площі (984 садибних будинків), незаселені-197.

Житловий фонд Літинського старостинського округу (с.Літиня, с.Городківка) складає 28705 м² загальної площі (526 садибних будинків), незаселені-138

Житловий фонд Солонського старостинського округу (с.Солонсько, с.Далява) складає 34434 м² загальної площі (505 садибних будинків), незаселені-66.

Житловий фонд Волощанського старостинського округу (с.Волоща) складає 26186 м² загальної площі (408 садибних будинків),

Житловий фонд Опарського старостинського округу (с.Опори) складає 28592 м² загальної площі (380 садибних будинків із них 6 багатоквартирних).

Основними об'єктами обслуговування в смт.Меденичі є ліцей, школа, бібліотека, лікарня, поліклініка, магазини продовольчих та непродовольчих товарів, кафе, ресторан, підприємства побутового обслуговування та інші. Сформована мережа об’єктів культурно-побутового призначення в смт.Меденичі частково не забезпечує потреби проживаючого в селищі населення. На сучасному етапі селище достатньо забезпечене шкільною мережею, тут також присутні об’єкти позашкільної творчості, бібліотека, дитячі та спортивні майданчики. Проте, недостатня забезпеченість дитячими дошкільними установами (65%), закладами охорони здоров’я, клубними установами, закладами спортивно-оздоровчого призначення та побутового обслуговування. Основними об'єктами обслуговування на території сільських населених пунктів села є: адміністративні будівлі старостинських округів, школи, дитячі дошкільні установи, народні доми, бібліотеки, амбулаторії, підприємства торгівлі, культові споруди спортивні та дитячі майданчики. Фасади громадських будинків та прилеглі ділянки потребують оновлення та благоустрою.

 

8.5. Моніторинг рівня розвитку соціальної інфраструктури, в тому числі. забезпеченості територій закладами освіти, охорони здоров’я, пожежними депо, іншими об’єктами життєзабезпечення та закладами/установами надання соціальних послуг

Смт.Меденичі забезпечуються  протипожежною охороною (офіційна назва –  пожежно-рятувальний підрозділ місцевої пожежної охорони МПО смт.Меденичі), що знаходиться на вул. Дрогобицька, 11. Місце розміщення даного об’єкту повністю охоплює 3-кілометровим радіусом по дорогах загального користування всю забудову селища. Даний підрозділ місцевої пожежної охорони  обслуговує селище, а також інші населені пункти громади. В даній місцевій пожежній команді знаходиться пожежне депо, де розміщуються 2 пожежні автомобілі.

Також відповідно до Плану залучення сил та засобів у разі настання надзвичайних ситуацій смт. Меденичі забезпечуються протипожежною охороною державними пожежно-рятувальними підрозділами ДСНС України ( офіційна назва – 5 Державна пожежно-рятувальна частина 7 Державного пожежно-рятувального загону Головного управління ДСНС України у Львівській області).

 

8.6. Моніторинг забезпечення безбар’єрності вулично-дорожньої мережі та міського простору

 Вулична мережа та вуличний простір Меденицької територіальної громади частково забезпечені засобами безбар’єрності, проте є необхідність їх встановлення у інших відведених для цього місцях смт.Меденичі та сільських населених пунктів. Також необхідно забезпечити засобами безбарє'рності громадські місця та громадські центри сільських населених пунктів, які на даний час лише частково відповідають вимогам щодо забезпечення безбарє'рності.

 

 8.7. Моніторинг рівня автомобілізації та забезпеченості паркомісцями за складом парку та видами зберігання

Зберігання транспортних засобів приватного сектору здійснюється на присадибних ділянках. Влаштування гостьових автостоянок передбачається біля церков, закладів торгівлі, селищної ради, старостинських округів, народних домів, шкіл, дитячих дошкільних установ, спортивних майданчиків, тощо.

 

РОЗДІЛ 9. Моніторинг реалізації містобудівної документації Моніторинг реалізації містобудівної документації подано в табличній формі згідно додатку 2 до Звіту.

9.1. Моніторинг виконання плану реалізації містобудівної документації (за наявності, у разі відсутності - формування переліку проєктних рішень містобудівної документації та визначення ступеня їх виконання) Під час розробки генеральних планів с.Верхній Дорожів, с.Волоща, с.Вороблевичі, с.Грушів, с.Літиня,   с.Ролів, с.Солонсько, с.Тинів заходів щодо реалізації містобудівної документації не було складено. Завдання для написання заходів не видавалося.

 9.2. Моніторинг виконання проєктних рішень містобудівної документації вищого рівня, передбачених на території, щодо якої здійснюється містобудівний моніторинг

Містобудівною документацією вищого рівня, зокрема, схемою планування території Львівської області, не передбачені проектні рішення для реалізації на території населених пунктів Меденицької селищної ради.

 

9.3. Моніторинг наявності та актуальності геопросторової інформації у відповідних базах даних на відповідну територію, відповідності форматів геопросторових даних містобудівної документації вимогам постанови Кабінету Міністрів України від 09 червня 2021 року N 632 ( 632-2021-п ) «Про визначення формату електронних документів комплексного плану просторового розвитку території територіальної громади, генерального плану населеного пункту, детального плану території»

 Містобудівний кадастр на території Меденицької селищної ради ведеться відділом містобудування та архітектури управління розвитку територій та інфраструктури Дрогобицької районної державної адміністрації з 2018 року. Уся наявна містобудівна документація на місцевому рівні розміщена на порталі містобудівного кадастру за посиланням http://admin.drohobych_region.cadastre.com.ua.

 

9.4. Моніторинг відповідності техніко-економічних показників (індикаторів) проектного та існуючого станів розвитку території відповідно до містобудівної документації, а також досягнутим показникам реалізації програм економічного і соціального розвитку територій

У техніко-економічних показниках проектних та існуючих станів розвитку території з часу розробки генеральних планів населених пунктів громади особливих змін не спостерігається.

 

9.5. Моніторинг встановлення відповідності проектних рішень усіх видів містобудівної документації між собою, а також відповідності документам стратегічного планування усіх рівнів

Заходи, які впливають на реалізацію проектних рішень, передбаченими генеральними планами населених пунктів, зокрема у частині містобудування, а саме: ·капітальні ремонти основних вулиць населених пунктів; ·виготовлення детального плану території для будівництва церкви с.Верхній Дорожів; ·реконструкція водопровідної мережі у смт.Меденичі; ·вдосконалення системи управління ТПВ на території громади; ·розроблення ДПТ та відведення ділянок для житлової садибної забудови в межах генеральних планів населених пунктів

 

9.6. Моніторинг відповідності містобудівної документації чинним нормативно правовим актам з питань містобудівної діяльності та державним будівельним нормам

За проведеним аналізом між проектними рішеннями містобудівної документації генеральних планів смт.Меденичі, с.Летня, с.Солонське, с.Далява, с.Опори та схеми планування території Львівської області, а також документами стратегічного планування усіх рівнів, протиріч не встановлено. Генеральний план с.Солонське та с.Далява затверджений у 2015 році, с.Опарі - у 2015 році, смт.Меденичі - у 2017 році, с.Летня - у 2021 році, розроблено відповідно до нормативно-правових актів, а також державних будівельних норм, чинних на час затвердження даних генеральних планів.

 

РОЗДІЛ 10. Висновки щодо доцільності внесення змін до містобудівної документації подано в табличній формі згідно додатку 3 до Звіту.

10.1. Моніторинг оцінки загального забезпечення сталого розвитку територій та населених пунктів, відповідності тенденцій розвитку Цілям Сталого Розвитку ООН

Сталий розвиток території, як процес якісних змін, повинен бути спрямований на підвищення рівня якості життя та зайнятості населення на основі реалізації комплексу екологічних, соціальних і екологічних заходів державного, регіонального та місцевого рівнів, стабільне соціально-економічне зростання, підвищення ефективності сільської економіки. Основними завданнями сталого розвитку є:

· підвищення привабливості проживання населення на сільських територіях, розвиток житлово-комунального господарства, а саме водопровідно-каналізаційної мережі, вулично-дорожньої мережі, мережі з видалення та утилізації побутових відходів, а також структури цивільного захисту населення;

· формування соціально-орієнтованої ринкової економіки, забезпечення можливостей, мотивацій та гарантій праці громадян, якості життя, раціонального споживання матеріальних ресурсів;

· активне співробітництво з усіма країнами і міжнародними організаціями з метою раціонального використання екосистем, забезпечення сприятливого і безпечного майбутнього;

· розвиток місцевого самоврядування до формування соціально-організованого та відповідального громадянського суспільства.

 

 10.2. Моніторинг аналізу сильних і слабких сторін розвитку території, можливостей і загроз (SWOT-аналіз), характеристику порівняльних переваг, викликів та ризиків щодо перспектив її розвитку

Для виявлення найбільш важливих внутрішніх і зовнішніх факторів, що мають значення для розвитку використовується SWOT-аналіз. SWOT-аналіз являє собою ефективний метод ідентифікації внутрішніх сильних і слабких сторін і розпізнавання зовнішніх можливостей і загроз. SWOT-аналіз показує, яким чином краще застосувати власні сили і зменшити внутрішні слабкості, оптимально використовуючи зовнішні можливості та усуваючи загрози. Сильні та слабкі сторони, можливості та загрози Меденицької селищної ради Львівської області зведені у таблицю матрицю SWOT-аналізу, у результаті проведення якого було визначено переваги та недоліки громади, можливості та труднощі.

СИЛЬНІ СТОРОНИ (ПЕРЕВАГИ) СЛАБКІ СТОРОНИ (НЕДОЛІКИ)

Вигідне географічне та транспортне розташування:

· Близькість до кордону з ЄС, до обласного центру м.Львів і районного центру м.Дрогобич; · невелика відстань між населеними пунктами громади;

· Незадовільний стан інфраструктури (дороги місцевого значення, тротуари, комунальні будівлі, дитячі та спортивні майданчики, стадіони); · незадовільне транспортне сполучення з селами ОТГ.

Наявні природні ресурси:

· Родюча земля, велика кількість річок, ліси; · велика кількість вільних с/г угідь; · грунти сприятливі для садівництва; · бджільництво; · розвинуте лісове господарство (фундук, гінкго білоба, лікарські рослини);

· Незаконна вирубка лісів; · незадовільне використання природних можливостей;    · низький рівень поводження з ТПВ (стихійні сміттєзвалища); · відсутність очисних споруд; · низький рівень екологічного виховання; · рухлива траса, як наслідок забруднені узбіччя доріг.

Мальовнича природа:

· Природні та кліматичні умови для туризму: · пам’ятки місцевого значення.

· Відсутність місць для дозвілля молоді; · недостатня реклама привабливості регіону; · відсутність готелів та вільного житла; · недостатня кількість готельно-ресторанних послуг.

Наявність на території ОТГ об’єктів різної форми власності:

 · Наявність підприємств з іноземними інвестиціями; · наявність соціального підприємництва КУ «Центр надання соціальних послуг»; · достатній рівень розвитку сфери послуг, наявний широкий спектр об’єктів, що надають соціальні послуги (перукарні, ательє, ремонт взуття);

· Занепад фермерських господарств; · відсутня підтримка малого бізнесу;                   · обмежена кількість громадських організацій; · низька заробітна плата працівників соціальної сфери у комунальних підприємствах та ОМС; · недостатність інфраструктури для проведення інклюзивної освіти; · недостатнє забезпечення медичними послугами; · непристосованість інфраструктури ОТГ до людей з особливими потребами; · низька народжуваність; · наявність можливостей для ведення житлового будівництва. · наявність вільних площ під розміщення підприємств і сонячних електростанцій. · високий рівень енергоспоживання; · слабкий розвиток економіки ОТГ; · відсутність вільних робочих місць; · відтік кадрів - виїзд за кордон працездатного населення; · не повністю проведена інвентаризація (ресурсів для розвитку бізнесу: землі, майна);

ШАНСИ (МОЖЛИВОСТІ) ЗАГРОЗИ (ТРУДНОЩІ) · кардинальне покращення стану інфраструктури (дороги місцевого значення, тротуари, комунальні будівлі, дитячі та спортивні майданчики, стадіони); · повільне відновлення доріг; · розвиток с/г (фермерство, рибальство); · розвиток кооперації; · використання вільних площ під розміщення підприємств; · розвиток підприємництва (підтримка розвитку ремесел і малого бізнесу); · залучення великих інвесторів; · розвиток транспортно – логістичного центру; · використання незадіяних об’єктів комунальної власності; · нестабільна соціально-економічна ситуація в країні; · відсутність ринків збуту с/г продукції; · вплив на інвестиційну привабливість ОТГ політичної ситуації в країні; · відсутність довіри працівників до місцевих працедавців (бажають краще поїхати за кордон, ніж працювати вдома за подібну винагороду); · еміграція, насамперед молоді та кваліфікованих спеціалістів; · підприємства, які здійснюють господарську діяльність в межах громади, не зареєстровані на її території (не платять податки у місцевий бюджет).

Можливість покращення умов життя населення/ індекс щастя: · покращити стан інфраструктури; · підвищити рівень освіти, у т.ч. інклюзивної освіти, медицини і транспортного сполучення); · розширення надання соціальних послуг (створення дитячого будинку сімейного типу); · зменшення доходів бюджету; · бідність населення; · зменшення кількості населення; · створення зоологічного заповідника та еколого – просвітницького центру; · розвиток екотуризму (велотуризм, водний туризм тощо), створення туристичного кластеру; · розміщення туристичних комплексів і відпочинкових закладів; · облаштування зон для відпочинку · Погіршення екологічного стану при інтенсифікації ведення господарської діяльності (пляжі, кемпінги); · облаштування спортивно – оздоровчого комплексу; · створення місць для дозвілля молоді; · тепломодернізація комунальних будівель (дитячі садки, школи, народні доми тощо); · облаштування території для вироблення сонячної енергії;             · розвиток відновлювальної та нетрадиційної енергетики; · переробка ТПВ; · участь у реалізації екологічних програм; · можливість надання частини ритуальних послуг; · розвиток людського потенціалу і залучення громадян до розвитку території;                  · відсутність статуту громади, який би ясно визначив компетенції окремих інституцій, котрі здійснюють управління в громаді, і взаємовідносини між ними.

 

10.3. Моніторинг обгрунтування необхідності (у разі визначення такої) внесення змін у містобудівну документацію за результатами містобудівного моніторингу

За результатами містобудівного моніторингу можна зробити висновок:

· генеральні плани смт.Меденичі, с.Летня, с.Солонське, с.Далява, с.Опарі були розроблені та затвердженні згідно вимог чинного законодавства;

· на підставі генеральних планів населених пунктів Меденицької селищної ради Львівської області, розробляються детальні плани території для розташування житлових кварталів, окремих будівель житлового та нежитлового призначення, інженерних конструкцій та об'єктів інфраструктури з врахуванням вимог чинного законодавства;

· генеральні плани с.Верхній Дорожів, с.Грушів, с.Волоща, с.Вороблевичі, с.Ролів потребують оновлення відповідно до вимог чинного законодавства;

· населені пункти с.Рівне, с.Городківка, с.Ріпчиці, с.Довге потребують розроблення нової містобудівної документації.

Відповідно до Порядку розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 1 вересня 2021 р. № 926, Меденицькою селищною радою Львівської області було прийняте рішення від 29.11.2021 р. № 1226  «Про розроблення комплексного плану просторового розвитку території Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області». Даним видом містобудівної документації буде визначено планувальні рішення щодо перспективного використання всієї території територіальної громади, в тому числі, оновлено старі генеральні плани с.Верхній Дорожів, с.Грушів,  с.Волоща, с.Вороблевичі, с.Ролів, а також опрацьовано територію, де містобудівна документація відсутня. До затвердження комплексного плану, оновлення та розроблення нових генеральних планів, рекомендується використовувати існуючу містобудівну документацію.

 

Розділ 4  Моніторинг забудови

Розділ 9  Моніторинг реалізації містобудівної документації

 

 

   І.Мошовський

   І.Куцмида

Проведення містобудівного моніторингу територій населених пунктів |  Свалявська міська рада Закарпатської області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь