Меденицька селищна рада
Львівська область, Дрогобицький район
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Аналіз регуляторного впливу проекту рішення селищної ради «Про затвердження Порядку взаємодії виконавчих органів, структурних підрозділів апарату Меденицької с/р та її ви конавчого комітету, комунальних підприємств, установ, організацій, старост та д

Дата: 20.12.2024 09:39
Кількість переглядів: 9

Аналіз регуляторного впливу  проекту рішення селищної ради «Про затвердження Порядку взаємодії виконавчих органів, структурних підрозділів апарату Меденицької селищної ради та її ви конавчого комітету, комунальних підприємств, установ, організацій, старост та державних реєстраторів Меденицької селищної ради щодо виявлення, обліку та передачі безхазяйного нерухомого майна у власність Меденицької селищної територіальної громади

Назва регуляторного акта: Проект рішення «Про затвердження Порядку взаємодії виконавчих органів, структурних підрозділів апарату Меденицької селищної ради та її ви конавчого комітету, комунальних підприємств, установ, організацій, старост та державних реєстраторів Меденицької селищної ради щодо виявлення, обліку та передачі безхазяйного нерухомого майна у власність Меденицької селищної територіальної громади».

Регуляторний орган: Меденицька селищна рада Дрогобицького району Львівської області

Розробник документа: Меденицька селищна рада Дрогобицького району Львівської області

Цей регуляторний акт (далі – Аналіз) розроблений відповідно до статті 8 Закону України „Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” з метою врегулювання відносин, пов’язаних із виявленням, взяттям на облік, збереженням і ефективним використанням безхазяйного майна та передачі такого майна до комунальної власності Меденицької селищної ради, згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.04 року № 308.

 

 

  1. Проблемні питання, які пропонується розв’язати шляхом  регулювання

На сьогоднішній день однією з невирішених проблем Меденицької територіальної громади залишається незадовільний санітарно-технічний стан пустуючих об’єктів соціальної сфери, житлових та виробничих приміщень. Такі об’єкти становлять загрозу для населення. Переважна більшість зазначених об’єктів вважаються безхазяйним майном.

За даними, які надходять до виконавчого комітету  Меденицької селищної ради Дрогобицького району Львівської області встановлено факти наявності майна, власники якого невідомі або відсутні і які, відповідно до п.1 ст.335 ЦК України можуть бути визнані безхазяйними.

Відповідно до п.1 ст.335 ЦК України майно може бути визнано безхазяйним. Також, п.2 ст. 335 ЦК України передбачено що безхазяйне нерухоме майно береться на облік органом, який здійснює державну реєстрацію прав на нерухоме майно, за заявою органу місцевого самоврядування, на території якого вони розміщені та після спливу одного року з дня взяття на облік безхазяйної нерухомої речі, вона за заявою органу уповноваженого управляти майном відповідної територіальної громади, може бути передана згідно з рішенням суду до комунальної власності.

Таким чином, до комунальної власності селищної ради переходить право власності на той чи інший нерухомий об’єкт. Селищна рада отримує безумовні вигоди від права розпоряджатися таким майном, а саме вказане майно може бути на законних підставах передане в оренду, відчужено, закладено тощо. Це допоможе суттєво збільшити доходи місцевого бюджету. Однак, на сьогодні не існує затвердженого чіткого механізму взяття на облік безхазяйного нерухомого майна.

Існуюча проблема пов’язана із відсутністю реальних механізмів взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, а саме порядку та строків проведення, прийняття на облік та забезпечення доступу широкого загалу до цієї інформації.

Запропонований проект рішення має на меті впорядкувати діяльність місцевого самоврядування щодо виявлення, взяття на облік та в подальшу передачу зазначеного майна у комунальну власність Меденицької селищної ради, відповідно до вимог Цивільного кодексу України.

Рішенням передбачається затвердити порядок обліку безхазяйного майна, який мав би конкретизувати порядок здійснення зазначеної діяльності відповідно до існуючої організаційно-адміністративної та функціональної структури місцевого самоврядування.

Основні групи (підгрупи), на які проблема справляє вплив:

Групи (підгрупи)

Так

Ні

громадяни

+

-

держава

+

-

Суб’єкти господарювання,

+

-

У тому числі суб’єкти малого підприємництва

+

-

 

  1. Цілі  регулювання

   Проект є нормативно правовим актом, який спрямований на удосконалення правового регулювання відносин щодо набуття права комунальної власності на безхазяйне майно Меденицькою селищною радою.

Даний регуляторний акт, спрямований на вирішення питань:

- виявлення безхазяйного майна та набуття права комунальної власності на таке майно;

- збільшення нерухомого майна комунальної власності, яке можливо буде використано для потреб населення Меденицької селищної ради;

 - збільшення надходжень до місцевого бюджету;

Запровадження єдиного механізму взяття на облік та управління безхазяйним майном на території Меденицької селищної ради, яка б забезпечувала виконання всіх функцій управлінського процесу від складання опису майна, попередньої оцінки, підготовки технічного паспорту до підготовки заяви до суду про передачу майна у комунальну власність:

підвищення ефективності господарської діяльності через чітке визначення  

порядку взяття на облік безхазяйного майна;

  • забезпечення надходжень до місцевого бюджету;
  • забезпечення балансу інтересів між суб’єктами підприємництва та органами

місцевої влади щодо формування підприємницького середовища так і селищної

ради;

  • сприяння розвитку підприємницької діяльності в селищі.

 

3.Визначення та оцінка прийнятних альтернативних

 способів досягнення цілей

1.Визначення альтернативних способів 

Вид альтернативи

Опис альтернативи

Альтернатива 1

залишити існуючу на даний момент ситуацію без змін, не приймати жодного регуляторного акта стосовно безхазяйного майна

Спосіб оцінюється як такий, що не в повній мірі забезпечує вимоги Цивільного кодексу України, вимагатиме більших витрат на додаткову фахову підготовку спеціалістів (для здійснення функцій взяття на облік безхазяйного майна)

У цьому випадку вирішення визначених цілей буде ускладнено, тому що врегулювання зазначених відносин на державному рівні буде мати загальний характер, не враховуючи специфіку населених пунктів, його інфраструктуру, структуру органів місцевого самоврядування.

Альтернатива 2

Прийняття регуляторного акта, який забезпечує принципи державної

регуляторної політики та сучасні вимоги до ефективного державного

управління

Сприяє           запобіганню            руйнування об’єктів            нерухомості, набуттю права комунальної власності на потенційні об’єкти нерухомості за рішенням суду.

Враховує пропозиції осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення.

Забезпечує прозорість дій влади, створює умови для активізації  участі громади у прийнятті рішень.

Тому прийняття даного регуляторного акту є найдоцільнішим способом досягнення встановлених цілей.

  1. Оцінка вибраних альтернативних способів досягнення цілей. Опис вигод та витрат за кожною альтернативою для сфер інтересів держави, громадян та суб'єктів господарювання.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів держави (органу місцевого самоврядування)

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Не передбачені

Не передбачені

Альтернатива 2

- Забезпечує досягнення цілей державного регулювання.

- Забезпечує        збільшення надходжень до бюджету селищної ради.

- Забезпечує   прозорість   дій влади, створює умови для активізації  участі громади у прийнятті рішень.

- Сприяє запобіганню руйнування об’єктів нерухомості, набуттю права комунальної власності на потенційні об’єкти нерухомості за рішенням суду.

- унеможливлення виникнення місць, що порушують санітарний стан населеного пункту;

Часові витрати на розробку та прийняття регуляторного акта та щодо проведення аналізу та заходів по відстеженню результативності регуляторного акту.

Організаційні та часові витрати пов’язані з виявленням, взяттям на облік безхазяйного майна. Підготовка відповідних документів для звернення до суду, реєстрація права власності.

 Грошові витрати – судовій збір, оплата послуг за проведення оцінки безхазяйного майна та виготовлення технічної документації.

 

Оцінка впливу на сферу інтересів громадян

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Вигоди відсутні

Витрати відсутні

Альтернатива 2

  • Упорядкування об’єктів нерухомого       майна, запобігання руйнуванню об’єктів нерухомості.
  • Унеможливлення виникнення місць,     що порушують належний санітарний стан населених пунктів.
  • Вирішення проблем громади за рахунок зростання дохідної частини місцевого бюджету.
  • Врахування пропозицій осіб, які прийняли участь в обговорені проекту рішення. Забезпечення прозорості дій влади.

- Витрати можливі у разі взяття в оренду безхазяйного майна, що взято на баланс Меденицької селищної ради  

- Витрати можливі у разі  виникнення спору щодо причетності до виявленого безхазаяного майна

 

3.Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

 

Показник

Вели

кі

Серед

ні

Малі

Мікро

Разом

Кількість суб'єктів господарювання, що підпадають під дію

регулювання, одиниць

0

0

Не визначено, через те, що регуляторний акт застосовується тільки при наявності об’єкта

(безхазяйного майна та за

наявності бажання

придбати майно

суб’єктом

господарювання.

Акт не є

загальнообов’язковим

Не визначено, через те, що регуляторний акт застосовується тільки при наявності об’єкта

(безхазяйного майна та за наявності бажання придбати майно суб’єктом господарювання.

Акт не є загальнообов’язковим

Не визначено, через те, що регуляторний акт застосовується тільки при наявності об’єкта ( безхазяйного майна та за наявності бажання придбати майно суб’єктом господарювання

Акт не є загальнообов’яз

ковим

Питома вага групи  у

загальній кількості, відсотків

 

0

0

-

-

-

            В зв’язку з відсутністю суб’єктів господарювання великого і середнього бізнесу, що підпадають під дію регуляторного акту, витрати на одного суб’єкта не розраховувалися

Оцінка впливу на сферу інтересів суб’єктів господарювання

Вид альтернативи

Вигоди

Витрати

Альтернатива 1

Вигоди відсутні

Витрати відсутні

Альтернатива 2

Покращення санітарного стану населених пунктів.

Додаткові місця для здійснення підприємницької діяльності.

Отримання прибутку від проведення    технічної інвентаризації безхазяйних нерухомих об’єктів.

Витрати можливі у разі  виникнення спору щодо причетності до виявленого безхазаяного майна

 

 

 

Сумарні витрати за альтернативами

Сума витрат, гривень

Альтернатива 1

«Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін» Сумарні витрати для суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта")

В зв’язку з відсутністю суб'єктів господарювання великого і середнього бізнесу, що підпадають під дію регуляторного акту, витрати на одного суб’єкта не розраховувалися

Альтернатива 2

«Прийняття регуляторного акта, положення якого повністю узгоджуються з Податковим Кодексом України та враховують особливості території»

Сумарні витрати для суб'єктів господарювання великого і середнього підприємництва згідно з додатком 2 до Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта (рядок 11 таблиці "Витрати на одного суб'єкта господарювання великого і середнього підприємництва, які виникають внаслідок дії регуляторного акта")

В зв’язку з відсутністю суб'єктів господарювання великого і середнього бізнесу, що підпадають під дію регуляторного акту, витрати на одного суб’єкта не розраховувалися

 

4.Вибір найбільш оптимального альтернативного способу досягнення цілей

Рейтинг результативності (досягнення цілей під час вирішення проблеми)

Бал результативності

 (за         чотирибальною системою оцінки)

 

Коментарі

щодо присвоєння відповідного бала

Альтернатива № 1

 

 

1

Проблема не вирішується. Недотримання норм чинного законодавства, втрата надходжень до бюджету селищної ради.

Погіршення естетичного виду та санітарного стану населених пунктів.

 

Альтернатива № 2

 

 

4

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики.

Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей, збільшить надходження до бюджету селищної ради.

Очікується покращення санітарного стану населених пунктів, створення додаткових місць     для здійснення підприємницької діяльності

 

Оцінка впливу регуляторного акта на конкуренцію

Категорія впливу

Відповідь

в рамках проведення аналізу регуляторного впливу 

 

1

2

А. Обмежує кількість або звужує коло постачальників.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

 

1. Надає суб’єкту господарювання виключні права на поставку товарів чи послуг

Ні

2. Запроваджує режим ліцензування, надання дозволу або вимог упого-дження підприємницької діяльності з органами влади

Ні

3. Обмежує здатність окремих категорій підприємців постачати товари чи надавати послуги (звужує коло учасників ринку)

Ні

 

4. Значно підвищує вартість входження в ринок або виходу з нього

Ні

5. Створює географічний бар’єр для постачання товарів, виконання робіт, надання послуг або інвестицій

Ні

Б. Обмежує здатність постачальників конкурувати.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

 

1. Обмежуєздатністьпідприємціввизначатиціни на товари та послуги

Ні

2. Обмежує можливість постачальників рекламувати або здійснювати маркетинг товарів чи послуг

Ні

3. Установлює стандарти якості, що надають необґрунтовану перевагу окремим постачальникам порівняно з іншими, або стандарти вищого рівня якості, ніж той, який обрали б окремі достатньо поінформовані споживачі

Ні

 

4. Суттєво збільшує витрати окремих суб’єктів підприємництва порівняно з іншими (зокрема внаслідок дискримінаційного ставлення до діючих та нових учасників ринку)

Ні

В. Зменшує мотивацію постачальників до активної конкуренції.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1. Запроваджує режим саморегулюванняабоспільногорегулювання

Ні

2. Вимагає або заохочує публікувати інформацію про обсяги виробництва чи реалізацію, ціни та витрати підприємств

Ні

Г. Обмежує вибір та доступ споживачів до необхідної інформації.

Такий наслідок може настати, якщо регуляторна пропозиція:

Ні

1. Обмежує здатність споживачів вирішувати в кого купувати товар

Ні

2. Знижує мобільність споживачів у наслідок підвищення прямих або не прямих витрат на заміну постачальника

Ні

 

3. Суттєво обмежує чи змінює інформацію, необхідну для ухвалення раціонального рішення щодо придбання чи продажу товарів

Ні

 

 

Рейтинг результативності

Вигоди (підсумок)

Витрати (підсумок)

Обґрунтування відповідного місця альтернативи у рейтингу

Альтернатива № 1

 

 

Вигоди відсутні

Витрати відсутні

Проблема не вирішується. Недотримання норм чинного законодавства, втрата надходжень до бюджету селищної ради.

Погіршення естетичного виду та санітарного стану населених пунктів.

Втрата можливостей для розвитку приватного підприємництва.

Альтернатива № 2

 

 

Вирішення проблемних питань громади за рахунок збільшення дохідної частини бюджету селищної ради

 

Для органу місцевого самоврядування:

Витрати пов’язані з розробкою проекту регуляторного акта (витрати робочого часу спеціалістів пов’язані з підготовкою регуляторного акта).

Грошові витрати – судовій збір, оплата послуг за проведення оцінки безхазяйного майна та виготовлення технічної документації.

Для громадян

Витрати можливі у разі  виникнення спору щодо причетності до виявленого безхазаяного майна

Для суб’єктів господарювання

Витрати можливі у разі  виникнення спору щодо причетності до виявленого безхазаяного майна

 

Цей            регуляторний          акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної      регуляторної політики. Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей,            збільшить надходження до бюджету селищної ради. Очікується покращення            санітарного стану населених пунктів, створення додаткових місць для здійснення підприємницької діяльності.

 

Рейтинг

Аргументи щодо переваги обраної альтернативи / причини відмови від альтернативи

Оцінка ризику зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта

Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін

Відмова від цієї альтернативи. Невідповідність принципам державної регуляторної політики

Х

Прийняття регуляторного акта,

який    забезпечує

принципи державної

регуляторної політики та сучасні вимоги           до

ефективного державного

управління

Вибір цієї альтернативи.

 

Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики.

Затвердження такого регуляторного акта забезпечить поступове досягнення встановлених цілей.

Зміни у законодавчих актах України, політична та економічна ситуація в країні.

 

4.Механізми,   які пропонується застосовувати

для розв’язання проблеми

Реалізація запропонованого регуляторного акту буде здійснюватися шляхом впровадження наступних заходів:

1. Застосування єдиного підходу при набутті права комунальної власності на  безхазяйне майно.

2. Чітке регулювання прав та обов`язків Меденицької селищної ради при набутті права комунальної власності на безхазяйне майно. Для реалізації рішення необхідно задіяти наступні ресурси:

 - інформаційні, а саме опублікування проекту порядку набуття територіальною громадою права комунальної власності на безхазяйне майно на сторінці офіційного веб-сайту Меденицької селищної ради;

 - чітке регулювання прав та обов’язків Меденицької селищної ради при набутті права комунальної власності на безхазяйне майно, яке розташоване на території Меденицької  селищної ради.

5. Можливість досягнення визначених

цілей у разі прийняття регуляторного акту

Прийняття проекту регуляторного акту буде забезпечить збалансованість інтересів Меденицької селищної ради, суб’єктів господарювання та органів місцевого самоврядування щодо удосконалення та прозорості процесів, пов’язаних з виявленням, збереженням, визнанням безхазяйного майна, передачі такого майна до комунальної власності  Меденицької селищної ради та його ефективного використання, з метою запобігання руйнування об’єктів нерухомості.

Найбільш вагомими зовнішніми чинниками, що впливатимуть на дію регуляторного акту є:

1.Внесення змін до законодавства та підзаконних актів у сфері набуття права комунальної власності на безхазяйне майно;

2.Недопущення фактів розкраданням безхазяйного майна, покращення  благоустрою населених пунктів.

При внесенні змін до чинного законодавства, які можуть впливати на дію запропонованого регуляторного акту, до нього будуть вноситись відповідні зміни та доповнення.

 

6.Очікувані результати від прийняття регуляторного акту

Визначення очікуваних результатів від прийняття регуляторного акту описується в аналізі вигоди та витрат, з переліком позитивних та негативних факторів:

 

Суб’єкти

Вигоди

Витрати

Населення

- запобігання пустуючого житла та недоглянутих земельних ділянок;

Економічні витрати відсутні

Суб’єкти господарювання

-захист власних інтересів та прав через договірні відносини;

-забезпечення збереження  безхазяйного майна у разі укладення договору про користування об’єктом

Забезпечення збереження  безхазяйного майна

Органи влади

- врегулювання відносин, пов’язаних із визнанням безхазяйного майна, передачі такого майна до комунальної власності селищної ради;

- збільшення нерухомого майна комунальної власності селищної ради, у тому числі житлового фонду;

- збільшення надходжень до місцевого бюджету;

- утримання житлового фонду;

- витрати, пов’язані з виявленням, обліком безхазяйного майна;

- судові витрати;

- витрати, пов’язані з відчуженням об’єкта права комунальної власності селищної ради.

7.Показники результативності регуляторного акту

Показниками результативності чинного регуляторного акту виступає запровадження заходів щодо вдосконалення організації порядку набуття Меденицькою селищною радою права комунальної власності на безхазяйне майно, що надає можливості по вдосконаленню законодавства у сфері розпорядження, збереження, використання та відчуження даного нерухомого майна. Об’єкти нерухомості, які визначені як  безхазяйне майно, після спливу одного року, за рішенням суду переходять у комунальну власність Меденицької селищної ради, після чого вирішуються питання щодо подальшого використання зазначених об’єктів за цільовим призначенням.

Кошти, отримані у результаті відчуження об’єктів права комунальної власності Меденицької селищної ради, спрямовуватимуться до селищного бюджету.

З метою відстеження результативності цього регуляторного акта визначені наступні показники:

 - зменшення кількості пустуючого житла;

- збільшення нерухомого майна, яке є комунальною власністю селищної ради;

 - покращення естетичного вигляду населених пунктів громади;

 - підримка санітарного стану населених пунктів громади на  належному рівні;

 - збільшення доходів до селищного  бюджету.

Результативність дії даного регуляторного акта – це зменшення кількості громадян, які перебувають на квартирному обліку при виконавчому комітеті Меденицької селищної ради.

*Відповідно до частини 5 статті 12 Закону рівень поінформованості суб’єктів господарювання, фізичних осіб з основних положень рішення визначається чисельністю осіб, які ознайомляться з ним. Інформування громадськості відносно регуляторного акта здійснюється через такі джерела інформації:

- офіційну веб-сторінку Меденицької селищної ради (https://medenycka-gromada.gov.ua/).

 

8.Заходи з допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акту

Відстеження результативності регуляторного акту буде здійснюватися шляхом проведення базового, повторного та періодичного відстеження.

Базове відстеження буде здійснюватися впродовж року з дати набрання чинності регуляторного акту.

Повторне відстеження планується провести через два роки після набуття чинності регуляторного акту.

Періодичне відстеження планується проводити один раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності, з метою дотримання чинного законодавства та діючих нормативно-правових актів у сфері набуття права комунальної власності на безхазяйне майно.

У разі виявлення неврегульованих та проблематичних питань, вони будуть усунені шляхом внесення відповідних змін до регуляторного акта.

 

              9.Обґрунтування строку дії регуляторного акту

Термін дії пропонується не обмежувати в часі. У разі внесення змін до чинного законодавства, які можуть вплинути на дію даного регуляторного акту, до нього в установленому порядку будуть вноситись відповідні зміни.

 

 

     Селищний голова                                                      Михайло ЖИВЧИН

 

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь